Jag vill SOVA GOTT IGEN!!!!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D
Sådärja :!:
Tebaks på banan igen :wink: :thumbsup:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Joy

Inlägg av Joy »

...ville bara flika in med att vi sov gott hela natten allihopa... :lol:

o nu ska jag göra mig i ordning för en helkväll tillsammans med ett gäng tjejer - eller vad jag ska kalla oss...vi är alla tretti+!!!

/joy
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D
Jodå - ni är tjejer, läääänge än :D
Ha det så trevligt :!:
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Joy

Inlägg av Joy »

Tack, tack Mia!!!

Nu ska jag ju inte oroa mig, nu när jag ska gå bort å ha trevligt. Men...Dennis har ätit så illa dåligt idag. Han har ju såna perioder ibland. Hela dagen har han småätit på det som bjudits på idag. Inte ens fikafatet lockade nå värst. Vet att det är några bissingar där inne som håller på att tränga upp ur tandköttet. Det kanske är det...

Nej, nu ska jag inte fundera nå mera på detta.
Nu ska jag ha kul!!!
//joy
Joy

Inlägg av Joy »

Börjar bli tjatigt kanske, men han sov hela natten i natt oxå. "Det verkar som att han fått ordning på det här nu", uttryckte min sambo just om Dennis nätter.

Härligt!

//joy

ps. jag hade en jättekul kväll igår tillsammans med tjejerna.ds.
Joy

Inlägg av Joy »

Det är så gott att sova. Och man blir snabbt van o bortskämd. Så när en natt blir avvikande, med gråt o tandagnisslan, bryter jag ihop helt. Men så har det inte hänt här.
Dennis har sovit hela nätterna nu i snart en vecka... SÅÅÅÅ skööönt!

I morse var han dock väldigt ledsen o irriterad över att han inte fick gå upp med pappa klockan 6. Tråkigt för honom. Det värsta var att han höll på så länge innan han somnade om. Jag ramsade en gång nästan på en gång. FÖr jag hörde hur det liksom stegrade sig. Men han tog den inte då. Sen slängde jag iväg en lite smått irriterad ramsa kanske tio minuter senare, men han gav sig inte. Jag gick upp tidigare än jag tänkt, för att ta en dusch o böka lite för att det kanske skulle avleda ilskan lite. Men jag vet inte...han var irriterad. Men lugnade sig ändå. När jag sen gick ner och förbi hans rum blev han tvärförbannad o skrek till, men gav snabbt upp o somnade. I fem minuter. Då orkade jag inte med nå mer strul. Så kvart i sju, gick jag glad i hågen in i hans rum o plockade upp världens sötaste lilla kille.

Jag kan förstå om han känner sig förvirrad på morgnarna nuförtiden. Vi måste väcka honom tidigast halv sju för att hinna till dagis o jobb. För att nästa dag låta honom sova till sju.

Kanske jag borde ändra morgontiden? Men det är ju inte direkt kul att gå upp före sju på helgen...

Använder mig av marginalkvartarna varje morgon, o det är väl det som gett honom oro inför morgonvaket.

Tänker jag rätt!??

tack//joy
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej joy :D

Kul att du hade trevlig tjejkväll - känner att jag skulle vilja ut och slå klackarna i taket jag med nån kväll :wink:

Jo, du tänker nog rätt, med att det bästa är att ha samma morgontid! Använder ni er av väckarklocka? Jag gör det inte, men jag vet att många här gör det, och tycker det är toppen!
Men försök att ha samma morgontid ett par veckor, åtminstone, så att det blir så att han ser att det är DU som har koll på godmorgontid, och inte han!
Och som sagt, en väckarklocka för att markera morgonen kan vara bra :!:

Kram Mia
Joy

Inlägg av Joy »

Hej Mia!

Vi har använt oss av väckarklocka tidigare för att få ordning på morgnarna. Det fick vi då, och jag har funderat på att försöka med det igen. Det är ingen dum idé. Önskar att mitt schema var lite bättre, så att jag inte behövde gå upp så tidigt, och att det blev mer rutin på Dennis tider. Vi får se hur det blir med det...

TAck för tips, o pepp!!

Kram från Joy
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "