Elin, två veckor gammal, har de senaste dagarna varit lite "stökig"
Hon äter med god aptit

Men efter max 10 minuter släpper hon bröstet eller somnar (går inte att hålla henne vaken genom att dra bröstet ifrån henne). Sen är det dags för rapen... Lyckas en gång på 10

Har prövat alla metoder... Sen dags för påtåren - skrik när mjölken rinner till. Hon vill alltså inte äta mera. Blöjbyte och vakentid med mys och prat. Inga problem att hålla henne vaken, eftersom hon uppenbarligen har ont i magen

Inga hysteriska skrik, men missbelåten. Drar upp benen under magen och "ler".
Så dags för mat innan sovning. Inte en enda klunk går ner i lilla magen. Hon vill ta bröstet med skriker när mjölken kommer

Somnar så utan att ha ätit nåt, men är ju då vaken och hungrig igen redan efter max en timmas sovning... Så håller det på hela dagen. Till kvällen kan hon dock sova två-tre timmar i sträck och sover bra på natten. Två nattmål - inget magknip då
Har läst och läst i BB, men blir inte klok på hur jag ska hantera detta. Överlevnadsångest

Kanke, men de två första veckorna gick ju bra med mat, utan skrik och vägran. Svårt med sömnen

Jo, men hon är ju hungrig förstås

Känns som att hon bara småäter (snuttar) och småsover. Försöker styra in på standardmodellen, men det känns lite omöjligt.
Tycker att hon uppvisar magknip. De gånger hon rapar sover hon sen gott
Vad ska jag göra

Kan ju inte tvångsmata henne

Har testat det AW skriver om just skrik vid matning - att bära barnet tätt intill sig och prata övertygande osv. tills den lilla slappnar av. Men hon slappnar ju av så fort jag tar bröstet ifrån henne. Inte skriker hon då. Bara när jag ska ge påfyllning.
Läser att mat och ännu mera mat är vad som behövs, men som sagt, jag får henne inte att äta mer än vad hon gör.