Stark överlevnadsångest hos nyfödd mitt i natten

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej Päivi,

Kan du inte berätta lite hur fortsättningen gick med denna tråden, tror många kan tänka sig läsa denna som inspiration :?: :wink:

Undrade lite hur det gick det där med sjalen, fungerade det eller hittade du någon annan fiffig lösning :?:

- Spyro, använde du sjal :?:

Man glömmer lätt alla trådar och ibland känns det som om man vill knyta ihop säcken lite. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Lyckliga Tor, som har en klok mamma som du!

Klart att jag kommer med rapport:

det finns en annan tråd på mat&mage, som handlade om min s.k. amning; :roll: :(

Samma sekund som jag gav upp det strulandet :evil: stillade flickans överlevnadsångest. Ergo: hon fick mat. :evil: Även på natten. Problemet här var ju, att hon vaknade på natten, och jag erbjöd "bröst-först", och i och med att där i princip inget fanns (ekorum?), så är det ju inte så konstigt att tjejen grät som förtvivlad. :(

Sagan slutade dock lyckligt! :D Det finns ersättning, vi lever inte för hundra år sedan, då jag skulle varit tvungen att jaga tag på en amma... :D :roll:

Vad gäller bärandet, så fick jag låna en BabyBjörn av den eminente Nancy :heart: , så nu sitter lilltjejen i den och kikar :heart: när tålamodet med filten tryter. 8)

Passar på att tacka alla underbara, som engagerade sig i den här tråden en gång till!

:heart: :heart: :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:heart: :heart: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"