schemaändrings scenario?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mullan1

schemaändrings scenario?

Inlägg av mullan1 »

hej alla :) ! Jag har en dotter på 7m som sover 3 pass dagtid och som får göra det en månad till för vi går på sångstunder mm och det går liksom inte att få till det med 2 pass då och vi har så himla kul på våra rytmikstunder... Det verkar som hon hellre skulle vilja sova 2 pass för sista passet kl 17 är svårsomnat numera, men snart så.
frågan jag har är hur det har funkat för er att göra om schemat? Alltså säkert bra men hur har ni gjort och vad har era små sagt om det?

Kram från mig och Mia i Oslo :D
Malin och Mia f?dd i Oslo den 15 juli 2004
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej Mia
Jag ändrade också från 3 till 2 när Vera var åtta månader. Hon visade inga tendenser till att vilja sova mindre innan.
Jag gjorde inge radikala förändringar. Sköt fram långa sovpasset en timme och la det andra mitt emellan de två tidigare.

De första veckorna använde vi framför allt kvart/halvtimme tidigare på kvällen, för hon var väldigt trött då.

Hur ser ert schema ut idag?

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Vi ändrade till två lurar när sonen visade tydliga tecken på att det var dags. Det tog längre tid att somna och det pratades en hel del under lurarna..

Vi bytte rakt av från den ena dagen till den andra. Pang på! Gick hur bra som helst. Den här första veckan har vi tagit det otroligt lugnt för att få det nya schemat att sätta sig. Sonen har inte ifrågasatt någonting, han är nöjd!

...och nu ser jag att jag måste rusa till jobbet!!!!!

Lycka till!

:D
Louise

Inlägg av Louise »

Från tre tilltvå lurar för fem dagar sedan och det fungerade perfekt på tredje dagen.
Pojke juli 2004. SHN september 2004.
Flicka f?dd oktober 2000.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"