Knappt inte heller ute. Möjligen, om jag går lång promenad, sover han vid lunchtid 1-2 timmar i rullande vagn. Men är nästan alltid vaken någon gång under passet.
Han tar morgon 6.30-07, äter ca 07, brukar bli supertrött som i ett trollslag vid 8.15 - 8.20, somnar direkt när jag lägger ned honom.
Men vaknar som förinställd efter 35-45 minuter.
Då gråter han alltid, verkar arg men går inte att söva om.
Arg för att han vaknade, eller arg för att han vill upp
I går och idag testade jag att gå ut på morgonen. Igår då han vaknade 08.45 slängde jag snabbt på mig och gick ut, gick till 10.00 då det var dags för nästa mål. Han somnade 08.50 och sov över till 10.20.
Färdigsoven 08.45? Uppenbarligen inte! Eller?
Idag gick jag ut direkt 8.20. Han vaknade i vagnen 08.55. Vaken ca 5 minuter. Somnade om och sov till 09.50.
Vad är det här
Är han färdigsoven efter 35-45 minuter, men låter sig ändå sövas om för att han inte kan stå emot i rullande vagn?
Eller vaknar han i en skarv och ska absolut sova mer?
Han har betett sig så här från ca 5 veckors ålder. På den tiden har jag fått honom att sova mer än 14 timmar om dygnet 10 gånger. Han snittar på 12,5-13 timmar, och skulle troligen inte sova ens så mycket om jag inte gick ut med honom.
Eller: Borde jag försöka låta honom sova "stationärt"? Stör jag honom? Tycker att så många inomhussovningar misslyckats...
Hans sömnpass blir följdaktligen korta och många under dagen (4-7 stycken).
Håller på att försöka klura ut hur jag ska få till det. Är inte klar...
13 timmar/dygn är normalt, enligt bvc...