Hej Millan!
Framhärda du med magläget, dvs lägg honom på mage och vänd tillbaka honom när han vänder sig själv, jag tror också benhårt på magläget som förutsättning för snar vidare utveckling. Vad gäller BVC:s kommentar ang "genetik" tror jag att dom menade att han "är sån", av den typen helt enkelt.
Som exempel: Våra vänner har två barn, en ljuvlig tjej på snart 3 år och en stadig gosse som är två månader äldre än min lille E. Hennes båda barn har varit "spagettibarn" dvs de sträcker inte benen reflexmässigt när man ställer dem i knät tex. Detta till skillnad från lille E som från första början har varit en "pinnig" liten parvel och älskar att sträcka ut sina ben och spjärna järnet mot allt. Min väninnas dotter lärde sig gå vid helt normal ålder, typ runt året och hon låg inte särskilt mycket på mage. Sonen ligger mycket på mage och ålar numera friskt, han utvecklas i princip i samma takt som sin syster.
Det jag försöker säga är att det finns inte bättre och sämre, det finns olika och alla är lika bra! Känns lugnet tycker jag, men ge Vincent möjlighet att utvecklas i enlighet med hjärnans egna förutbestämda program genom att lägga honom på mage så mycket som möjligt! Njut av gossen och sluta gåträna, det kommer av sig själv när han är mogen!

Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!