Bebis-07! Redan tillverkad...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Jannika

Inlägg av Jannika »

Haha! Värsta våg-gänget! Vem bestämmer och fattar beslut hos er? :wink:

Och STORT grattis! :heart:

Kram Jannika
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

men...jag trodde att man var jungfru i september... haha, fattade inte att jag var inblandad i "våg-snacket" :lol:
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

så många septemberbarn!! Vår är väl beräknad till 20e september, ja, enligt den där uträkningsapparaten de har på familjeliv. Hrm, vet inte hur säker den är! :D Men hur som haver verkar det ju som om en massa barn kommer just då! Då anfaller vi forumet med standardmodellsfrågor! :lol: :lol: Anna, akta dig! :lol: :lol: 8)
3 fina...2005, 2007, 2010
Novas mamma

Inlägg av Novas mamma »

Hej alla glada och lyckliga i väntans tider :lol:
Tar mig friheten och hoppar in på er tråd jag med.
Vågar knappt säga det ännu men vi väntar också en liten bebbe till.....
Beräknad till mitten av oktober.
Ska bli så roligt och jag hoppas verkligen det blir en bättre graviditet än förra gången - inte minst för Novas skull (sängliggande 3 mån ) men vi hoppas (och räknar!!) med det bästa!
Kram
Alexandra - mamma till
Nova - född 24 september 2005
Kelwin - född 6 oktober 2007 , 2 veckor tidig
Nova "kurad" vid 2,5 månader, 12 tim natt
Kelwin - standardmodell från start - 11,5 tim natt
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Åh vad härligt Novas mamma. Jag önskar dig och familjen all lycka.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh Grattis!!!

:lol:

all lycka till :!:
/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

GRATTIS! :heart:

Då får du kanske ändra användarnamnet, eller? :wink: Du är SJÄLVKLART välkommen på den här tråden.

Kram Jannika
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Ber om ursäkt för frånvaron :oops:

Puffis
Tokaungen
Vanna
Mamma S
Lollo0058
Novas mamma

Har jag glömt någon :?:

:heart: GRATTIS :heart:

Hoppas att ni får må hyfsat bra allesammans :!:
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Novas Mamma!
Grattis! jag hoppas verkligen att du slipper vara sängliggande denna gång! Jag kan bara rekomendera tonik vatten, schweppes. jag har druckit hinkvis varje dag och det har tagit bort lite av den brännande känslan i magen som kommit efter alla uppkastningar. Inga andra kolsyrade drycker funkar för mig, för sött. Pratade dock med min barnmorksa idag och hon sa att det kan vara ok att ta Postafen om det är riktigt jävligt.... Håller tummarna för dig!!

Idag vaknade jag dock till en helt fantastiskt känsla, illamåendet är visserligen inte över, men det kändes som om det mildrats mågot. för första gången på 4 veckor kunde jag stoppa i mig ett paket nudlar. annars har kosten mest bestått av lite rostat bröd någon gång om dagen och vitamintabletter.
3 fina...2005, 2007, 2010
Krümel

Inlägg av Krümel »

:D Hej, tänkte det var på tiden att jag också börjar tala om att det kommer en liten bebis! Den 31 juli är BF (innan ultraljudsuträkningen) och det var så planerat så! :D Vi är jätteglada men jag tänker att jag måste passa på att njuta riktigt ordentligt mens vi "bara" har ett barn som dessutom är i en riktigt härlig harmonisk period. :wink:
Det syns inte så mycket än, iallafall inte så mycket att andra kan säga nåt utan risk att vara pinsamma! :lol: Jag skulle också bara kunna ha lagt på mig några kilo.
Jag har haft förmånen att må bra den här graviditeten också. Tröttheten har gått över för ett bra tag sen och det enda symptomet just nu är att jag måste på toa en gång på natten. Inte nåt att klaga över alltså... Jag mådde liiite illa en vecka och hu vad jag tycker otroligt mycket synd om er som mått illa i flera månader. Obeskrivligt!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Puffis
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

Undra om jag är den enda som är lite avundsjuk på dem som mår illa? Jag skulle så gärna slippa gå upp 20 kilo den här gången... särskillt eftersom jag inte kan bli av med de där extra kilona. Har fortfarande 6-7 kilo "kvar" sen förra gången... :(
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

viskvisk september viskvisl
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

viskvisk grattis viskvisk

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Grattis Krümel och Patrik (eller?)! :heart:

Vi börjar bli så härligt många här på vår tillverkningstråd! Kan inte nån organiserad typ göra en sammanställning i kronologisk BF-ordning? Jaja, jag gör det väl själv om ingen anmäler sig...

Är det bara jag som tycker att Fjällfolket hänger ovanligt intresserat här på tillverkningen? :wink: Jag gissar på en Fjällbebisannonsering var det lider. Är Fjällfar inkopplad? Informerad?:lol:

Kram Jannika
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

viskar att såvida mormödrar odyl vet är det inget på gång i alla fall...
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"