Herre min Je vilket illamående

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Mamma S skrev:Tonik vatten, Schweppes.
Jag är inte ute efter att skrämmas men Tonic Water innehåller kinin och det kan orsaka fosterskador :shock: . Visserligen behövs ganska höga doser som jag förstår, men jag vet inte hur höga doser man har i Tonic Water.

Så om jag vore du skulle jag hitta någon anna kolsyrad dryck som funkar.

Annars så tror jag att jag vet vad du går igenom, jag mådde fruktansvärt illa till vecka 25 :x . Det enda som fungerade någorlunda var att konstant knapra på skorpor, corn flakes, knäckebröd, morötter. Jag försökte också med ingefära som har hjälpt många men jag kräktes av att bara känna doften. Kanske det hjälper dig?

Jag fick oxå Lergigan utskrivet men jag tog det aldrig. För mig blev det en sorts psykologisk grej att tänka att om illamåendet blir lite värre så har jag något som hjälper. Det blev en sorts nöddörr som var skön att ha men som jag därmed inte behövde eftersom jag hela tiden faktiskt kunde tänka mig att illamåendet kunde bli värre.

Och det jag skrev nyss låter bara som mumbo-jumbo, men jag hoppas att någon fattar, eftersom att stå ut med illamående, smärta, värk också handlar om hur man hanterar det i tanken. Attityden alltså! :D
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Tusen och åter tusen ursäkter ](*,) #-o :oops: :oops:

Jag åt aldrig Lergigan jag åt Postafen-åksjukemedicinen som är receptfri. :oops:

Har du provat detta i första hand :?:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

HJÄLP!! jag som har druckit en massa schweppes!! Eller, någon burk om dagen?? Någon som vet, men är detta höga halter? ja, det blir till att kasta ut schweppes genom fönstret! Tack för varningen!

Usch, hoppas inte det hänt något, kommer aldrig förlåta mig själv då. :cry:
3 fina...2005, 2007, 2010
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Lugn lugn, det handlar nog om litervis / dag för att inte säga / timme :roll:

Däremot, om vi nu ändå ska skrämmas :oops: vill jag på det bestämdaste avråda från Lergian och FATTAR inte hur någon vitrocksförsedd person ens kan tänka sig att skriva ut det åt en blivande mamma :evil: :evil: Lergigan är sannerligen ingenting att leka med (se "J'accuse" under fliken Mer läsning).

Vichyvatten :lol: Och allt eventuellt annat: receptfritt :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

annawahlgren skrev: (se "J'accuse" under fliken Mer läsning).
länk:http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... a/j-accuse
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

annawahlgren skrev:Lergigan är sannerligen ingenting att leka med (se "J'accuse" under fliken Mer läsning).
JA,hade jag vetat det så hade jag inte tagit emot receptet :shock: . Sedan hade jag väl redan en stor skepsis mot att ta läkemedel under graviditeten. Det har jag nog fått från min mor som fick sina första barn tiden efter neurosedyn-skandalen på 60-talet :cry: , och klart minns hur lurade av läkarvetenskapen de flesta kände sig .

Men även om jag inte åt tabletterna, så funkade det ändå, just att jag hade något att ta till om illamåendet skulle bli ohanterbart, vilket det därmed inte blev. Det borde även fungera med ett icke-läkemedel.

Tonic Water har nog inte så höga doser kinin men som jag förstår så finns det inget regelverk kring hur mycket man får ha i. Så rent teoretiskt skulle halterna kunna vara höga. Man bör vara skeptiskt även mot livsmedelsbranschen.
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"