Kan någon hjälpa oss att få sova hela nätter ?
Jag bara måste svara på ditt inlägg susan ... Du fick mig att le o det har inte många fått den senaste tiden ... Jag önskar oxå att du bodde närmare ! Jag önskar så att nån kunde hjälpa mig , jag tycker att detta är så svårt ... Jag känner mig trots allt påläst dock , har läst varje mening i boken o på hemsidan o sett dvdn men att ta steget är svårt !
Här finns all hjälp du behöver men som jag tidigare skrev så måste du ha känslan inombords att det här är det rätta att göra (vilket det absolut är) så att du inte tvekar när du kurar barnet. Då måste du stå rakryggad och hela tiden besvara de frågor barnet ställer och svaren ska vara de rätta vilket de kommer vara när du läst på ordentligt.
Bestämmer du dig för att kura så kommer ni fixa det, så enkelt är det men samtidig så svårt.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!
-
Gäst
Hejhej!
Här kommer lite pepp och tankar
Jättebra att du läst på, jag är övertygad om att du nu kan teorin. Tänk på att läsa lite efterhand också, man läser med lite nya ögon när man väl är inne i kurandet.
Nu behöver vi börja de praktiska förberedelserna.
Vilket schema har du/tänker du börja med?
Har du ordnat med mörkläggning där dottern sover?
Har du pratat med din man om kurandet? Som Anna skriver, så kommer du klara det fint själv. Men att orka kura med någon som ifrågasätter, njae, inte bra. Så, antingen är han med påtåget, eller så får han bo borta några nätter. Då kanske du kan ta hjälp av någon kompis/släkting som är med på tåget?
Bestäm dig för att nappen ska bort. Det är så skönt att slippa nappen. Släng ALLA nappar du har hemma, glöm att det finns något som heter napp. Napp?
Vad är det
:-k . Dottern glömmer på nolltid, och har absolut glömts tills kurens 4 nätter är över. Om du har glömt den, vill säga. Eller vad säger du Anna?
Vad förlorar du på att kura? Du skriver att du är rädd att misslyckas, att hon inte ska förstå. Men hur har ni det nu? Fem flaskor vatten per natt?? Byta kläder och lakan på natten? Det låter inte som att ni kan få jobbigare nätter än ni har nu. Ni måste få sova, speciellt som den nya bebisen kommer snart. Du har verkligen inget att förlora på att ge 110% på kuren i 4 nätter. Och speciellt dottern har allt att vinna.
Vi är med dig hela tiden. Alla frågor kan du ställa här, och få svar tills du är nöjd. Toksynd att ingen kurare finns i närheten av Karlstad. Men du KAN. Jag lovar
KRam Jenny
Här kommer lite pepp och tankar
Nu behöver vi börja de praktiska förberedelserna.
Vi är med dig hela tiden. Alla frågor kan du ställa här, och få svar tills du är nöjd. Toksynd att ingen kurare finns i närheten av Karlstad. Men du KAN. Jag lovar
KRam Jenny
Du kanske kunde höra om någon av kurarna kan vara till stöd på telefon också? Jag har hört att det kan hjälpa väldigt mycket!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Hej ! Ja nu är jag inne o försöker läsa en sista gång innan jag sätter igång ! Tårarana har runnit hela dagen , jag vet inte direkt varför ... är rädd att hon inte kommer förstå , är rädd att hon ska tappa sin tillit , tro o trygghet till mig ... Men nu gäller det , det är ikväll eller aldrig , inga mera flaskor på natten ! Hoppas nån är med mig ... är rädd för dom kommande jobbiga dagarna ... Har en fundering ... Ska hon få ha flaskan på dagen eller bör jag ta bort den helt .
-
TorpSara
KLART hon kommer att förstå. Det kan ta några nätter, ju, det är en kur, men inte är din dotter annorlunda än andra barn?Nyleve skrev:... är rädd att hon inte kommer förstå , är rädd att hon ska tappa sin tillit , tro o trygghet till mig ...
Tappa sin tillit, tro och trygghet: Aldrig! Du är ju DÄR! Grundtryggheten ger du ditt barn på dagen, och nu, de "nya" nätterna i hennes liv, så kommer du ju att finnas vid hennes sida HELA tiden och visa vägen. Hon kommer att vara lite orolig över nyordningen, men det är inget som rubbar hennes tillit till dig eller hennes syn på den goda värden, GLÖM DET!
Klart du fixar det här
Tänk på hur skönt det kommer bli för er alla att sova natten lång så begriper du att du gör det enda rätta. Inte kommer du förstöra lilla barnet heller, tokfia, du gör henne en tjänst som hon väntat länge på
.
Du undrar om hon ska få flaskan på dagen men jag undrar då vilken flaska
Håll schemat med mat och sovtider och glöm inte bort utevistelsen. Inget massa snuttande mellan måltiderna utan då fixar ni med tvätten eller andra viktiga saker som hon kan hjälpa till med.
Kram Susan
Du undrar om hon ska få flaskan på dagen men jag undrar då vilken flaska
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Dipl. SHN-kurare!
Dipl. SHN-kurare!