återfall???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
josspossgirl

Inlägg av josspossgirl »

Hej igen :D

Lina somnade för en stund sedan, efter tjugo minuters bök och ledsen i sängen... Hann inte ens ur rummet efter beskedet innan hon satt upp.. sen satt hon så och var ledsen... sen påminde ja m ramsa efter en stund.. och hon höll på att somna sittandes flera gånger, men vaknade varje gång och blev ledsen när huvudet nickade till. Till sist efter de tjugo minutrarna så somnade hon, och jag hjälpte då til efter en stund att lägga henne rätt... Samma i går då hon somnade i sitt ställning med huvudet mellan sina fötter.... :P :!: :!:

Du skrev att ja ska ramsa när jag lagt henne tillrätta och gått ut?? Nån särskild anledning m bekräftelseramsa då trots att vi hållt på flera månader?? Frågar mest av nyfikenhet, givetvis skall jag göra det om det behövs. :?

man blir bara så less.. för när man tycker att kuren äntligen har satt sig, så kommer nån ny fas m saker som man inte är van med. Givetvis kommer det att lösa sig.. men är som sagt lite less just nu, och då hon varit snorig i flera veckor och jag själv och sambon oxå varit dåliga så har man inte all den energi som man önskar.
:!: :!:
///jossan :)
mamma till Lina 060614, Vi startade SHN kuren på henne den 30/11!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

josspossgirl skrev:Du skrev att ja ska ramsa när jag lagt henne tillrätta och gått ut?? Nån särskild anledning m bekräftelseramsa då trots att vi hållt på flera månader??
:D Nej, det är inte någon bekräftelseramsa jag talar om, bara en godnattramsa när du går ut efter läggningen. Ingenting konstigt med det.

Försök sedan låta henne vara i fred. Avvakta, kallas det. Gör andra ljud i huset och anlägg Attityden av Självklarhet. Hon har fått allt hon behöver (inklusive ett rejält skrattet-till-go'nattet, eller hur :?: ) och klarar sig hur bra som helst. Det är inte synd om henne. Hon ska "bara" njuta av den sköna natten :!: Och det ska hon göra själv, trygg i sig själv.

Spring inte in. PÅ NATTEN HÄNDER INGENTING; är budskapet. Allt det roliga händer i morgon.

Om det är så att du / ni inte känner er på topp, så är det verkligen ingenting som lilla älsklingen ska sota för. Ut med vargarna :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
josspossgirl

Inlägg av josspossgirl »

Hej Anna.

Tack för ditt svar.
Ja, det var som jag förmodade, att vi skall låta henne vara.
Detta händer INTe när hon ska sova för natten, utan endast på dagslurarna... nattningen fungerar Huuuur bra som helst, behöver bara lägga henne, ramsa och gå ut... sen somnar hon inom några minuter och sover hela natten.. så det är guld värt :P :!: :!:

utan det är just dagslurarna som är så här att hon sätter sig upp.. Men skall i fortsättningen låta henne vara.... och givetvis rätta till henne lite när hon somnat efter tio minuter, om det är så att hon sitter och sover helt knasigt :-D

Tack för ett bra forum :)
mamma till Lina 060614, Vi startade SHN kuren på henne den 30/11!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"