liten semesterrapport

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
br

liten semesterrapport

Inlägg av br »

Hej all
nu har vi varit på några veckors semester. Vi var lite fundersama hur det skulle fungera att äta ute eftersom sonen vill klättra/springa/hoppa hela tiden och inte görna vill sitta still :P Och det blir lite stressigt ( för mamman) att hålla koll på honom. Vad hände? Jo, sonen fick nattslurken halvsittande i vagnen samtisigt som vi betsällde maten. Däreter satt han i vagnen och tittade, gnagde på enbrödkant och mös! 15 minuter efter ordinariesovtid somnade han, halvsittande i vagnen! Vi tittade på varandra och sa: Tack Anna Wahlgren! :D Så här hade vi det _varje _kväll.

Det var så skönt att kunna vara ute och äta med lillen sovande och storasyster som semestern till ära fick stanna uppe lite längre, tyckte det var så mysigt att vara på restaurang och att lillebrorsan sov!! Hon sov dessutom igen sina senare kvällsvanor genom att sova längre på mornarna!

Det är verkligen roligt att resa med barn! och enkelt!

[/b]
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Så underbart härligt:!: :!: :lol: :lol:

Att resa med barn är att se en ny värld. :D

Undrade just vart du hade blivit av. :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Å, vad jag blir lycklig och stolt :oops: :oops: :oops: Precis så ska det ju vara :lol: Då är det semester. För alla :!:

Jag minns min lilla Pytte, då två år, som tågluffade med oss (ett antal äldre modeller) i Grekland. Överst på en stor svart sopsäck med matsäck och diverse packning tronade hon med spretande ben, timme ut och timme in, och sittvagnen bågnade men höll. Hon såg Grekland från ovan och jag tänkte INTE: "Hur i fridens dar kan ungen gå med på att transporteras på det här viset?!" Det vet väl alla människor att folk brukar sitta som pricken över i på svarta sopsäckar och bli kringskyfflad i Grekland :lol: Sin middagslur tog hon på en handduk på stranden i skuggan av min klänning som jag pallat upp på någon pinne, och varje natt sov hon som en klocka - på nya ställen varje gång. Och alla sa vi till varandra: "Hade inte Pytte varit med, hade inte den här resan blivit hälften så kul." Hon stod inte bara för sin egen lilla trygghet i sig själv och med oss. Hon stod för underhållningen hela resan och för halva Greklands huvudlösa förälskelse :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Morsan

Inlägg av Morsan »

Kul att höra om härligt resande med barn!
Jag, maken, Leonard och tonåringarna ska resa en vecka till Kreta i sommar. Då kommer Leoparden att vara ca tio månader. Vi väljer ett schysst hotell med pooler vid stranden, nära en gammal stadskärna och vill bara slappa. Förhoppningsvis ska 14 & 16-åringen kunna göra lite egna strövtåg (föräldrarna kan ju vara sååååå töntiga).
Jag vill gärna ha tips på hur det blir en lyckad semester! Är det en bra idé att åka med ett så litet barn? Flygresetips?

Ser-fram-emot-sommaren-hälsningar Morsan
Leoparden ?r f?dd 3/9-2004
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"