Gastsjö Camp. Deltagare och samordning

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

annawahlgren skrev::D Mera kisseri: man vaknar alltså inte av att böjan är blöt, utan man vaknar och kissar, så att blöjan blir blöt. När de fulla nätterna sitter kissar man inte förrän man vaknar för dagen.

Vi kan ha en liten kollektiv morgonkur :wink: Skulle tro att det faller sig "naturligt", dvs enligt principen om de andra sjutton bebisarna :wink: :lol:
Jag tror inte hon vaknar av att blöjan är blöt utan har svårt att somna om om blöjan blivit för blöt! Som när hon vaknar 06 och blöjan inte är så blöt då somnar hon om själv eller med ramsa. Men blir den för blöt då = läcker, då somnar hon inte om. Så det är omsomnandet som inte fungerar om blöjan blivit överfull :( :roll:
Trist att nattblöjor försvunnit. Minns att jag lekte med snibbar och blöjor till mina dockor som liten och då hade man ju kunnat köra med dubbla blöjor som sagt var. Och som mamma berättat så var hon expert på snibblöjor och kunde få en blöja att hålla fullständigt tätt! Men i dag...
Men attityden är det inga fel på! klart det går bra att sova i kollektiv. Intressant, kul och fascinerande att se hela högen med sängar på rad :lol:
blomman

Inlägg av blomman »

Man kan göra tvärtom som fröken storasyster härhemma. Hon tog lång tid på sig att bli torr på natten efter hon blivit torr på dagen, för att hon helt enkelt inte vaknade! :roll:
Man väckte henne på morgonen och upptäckte att hon kissat i sängen, och hon såg jätteförvånad ut! Hon hade sovit så hårt att hon inte ens märkt det!
Detta pågick då och då fram tills hon var fem!
Nu är vi väl helt ute och velar när det gäller vad tråden handlar om egentligen!
Fridolin

Inlägg av Fridolin »

Är jag möjligen lite korkad nu... :oops: Här hemma sover alltså Maja fortfarande i vagn. Jag tänkte mig att hon ska göra det i Gastsjön oxå. Men om hon ska sova på logen blir det kanske att släpa på resesäng? SKA hon sova på logen eller med mig och tove79 i rummet?

Korkad?? Men som nån klok sa; det är inte så lätt att tänka när man inte är van... :lol:
Stolt mamma till fyra flickor och en pojke. 03, 04, 06, 08 och 10
Joy

Inlägg av Joy »

Vad är det för nån slags Camp ni planerar???

//joy
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Haha, det är verkligen inte lätt att tänka när man inte är van, och det är jag inte efter e långhelg med världens mest förtjusande familjebesök (men Gud vad de ska FESTA. Moi :?: :shock: ).

Sover lilla Maja (jag har också en Maja, som av någon anledning blir kallad Melker, Melk, Melkipelk osv) i barnvagn, blir hon placerad med denna vagn i De Nios Hus och betraktas som Skräp, om än lätt förvuxet. Hon anses alltså inte kunna kliva ur vagnen och bestämma sig för ett bad missinassen. Men det betyder inte att hon sover i samma rum, bara i samma hus. I de små rummen finns inte plats för sådana excesser som barnvagnar :wink: Så det blir en liten miniförläggning även på De Nios.

:D Jaha :oops: LO :oops: ms Sophie :oops: blomman :oops: JAG GER MIG :!: :!: :!: Jag har / hade jättefel :oops: :oops: :oops: Kisset rinner rakt igenom. Via mer eller mindre medvetslös liten barnakropp. Det är bajsandet som kräver sin man / kvinna till aktiv medverkan :oops: till vilken krävs att man är någorlunda ordentligt vaken.

Jag krälar i stoftet :oops: :shock: :oops: och efterlyser fortfarande nattblöjor :cry: och skyller alltså på blöjindustrin :roll: medan jag skäms djupt :oops:

:D kvacke - tack för plåster på skäms-såren :oops: :!: :lol: Klart det kommer att gå lysande. Det är ju "de andra sjutton bebisarna i rummet bredvid" :wink: Och det här är världspremiär. Ska någon vara nervös så borde det väl vara jag :?: Men det är jag inte ett dugg. Jag tycker det ska bli hur kul som helst att se hur de små barnen hanterar denna kollektiva sovförläggning och har det största förtroende för dem :lol:

Ävensom för den gode ömme J, som får ta fram brösttonerna vid behov, men jag ska så gärna ränna där också av ren siponageförtjusning, och jag vet att de små älsklingarna kommer att göra mig förtjust. De är ju där för att illustrera alla mina teorier. Ha :lol: :lol: (De skulle bara våga annat :evil: )

Perfekt om du kan ta med dig diplomen :wink: :lol: Tack :!: Och tack, anna :!: :heart:

:D Jannika - gulliga människa. Men vad betyder "öff" :?: Vad gör "öff" när de "körs" :?: Hänvisar till ovanstående paragraf: Det är inte så lätt att ... osv :roll:

Du är plain underbar :heart: :lol: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Joy - det finns en annan, äldre tråd här på Kackelforum som introducerar det hela :wink: "The Gastsjö Camp, 22-26 mars."
Mindy

Inlägg av Mindy »

Ja, vad betyder "öff" :-k ](*,) :lol:

SS Simon sover förresten 20.00-7.30 men flexibilitet på en halvtimme hit eller dit är inga problem. :wink: Om inte annat, ligger han kvar på order.
Jag är inte det minsta orolig :wink: , vilket ställe skulle vi vara på för att ha större säkerhet när det gäller problemlösning av sådan art :?: :lol:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:oops: Ja...när kommer jag själv... :-k Vill så gärna, det verkar helt underbart! :D :heart: Och när man ser listan på alla dessa namn som ska dit! Det hade varit hur kul som helst att träffa, och få ett ansikte på alla :!:
Denna kurs verkar vara så fullsmockad som det bara går, så jag får väl satsa på juni -08, eller hur var det :?:
Jag kan väl ha profylaxkurs, eller nå´t :wink:

kvacke! Självklart får du komma hit och hämta diplomen :!: Jättekul!!
Skicka ett PM så bestämmer vi en tid!

Öff körs lär väl vara en "bonnaversion" av engelska "of course",... eller :?: :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D AHAA :!: Öff körs :lol: :lol:

Herre milde, som de stavar i Gävle :shock:

Ja, första veckan i juni 2007 var det sagt :wink: :lol:

Du vore en prydnad. Profylaxprydnad inte minst :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Juni i ÅR :?:

:D I vilket fall vill jag GÄRNA, GÄRNA vara med nästa tillfälle som ges :!:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Nej, felåt :oops: Nästa år :!:

Vi har redan två anmälda, ha :lol: Du är nummer tre :!: Noterat :wink: :lol:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Juni 2008 :D

Här är en till anmäld om det går bra.

Kram

Susanne
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Ja, varför inte skapa en tradition?
Får jag som "veteran" vara med än en gång? Om inte annat så för att bara njuta av natur, miljö och atmosfär :wink:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Tack anna för att du reder ut mina grammatiska innovationer när jag själv inte hinner. Jag får skylla på att jag blivit influerad av det myckna Gävle-bräket häromkring. Jag bor ju ändå i Gävle... "Det är inte lätt att tänka..."

Eller som Jander svarade när jag frågade vad han funderade på: "Inget särskilt, jag bara provtänker lite så jag vet att hjärnan fungerar." :lol:

Med tanke på hur illa jag stavar är det ett under att jag fått ett så klokt barn, haha!

Och snart invaderar schlagercirkusen stan. Darlingen är i högsta grad involverad och i eftermiddag ska storbarnen hjälpa pappa på jobbet med att bära grejer till schlagertältet på stortorget. De ser mycket allvarligt på sin uppgift och tycker det är bra att pappa kan få lite hjälp när det är så sjåigt med allt. :lol:

Snart tror jag att vi blir fullständigt insnöade här! Stora flingor faller oavbrutet och vi har redan skottat fram bilen två gånger. :shock: Hur ska det sluta? (Apropå att helt hamna öff tråd...)

Kram på er alla underbara! /Jannika
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"