Ta aldrig ut nån glädje i förskott, eller hu

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Minnevippen

Ta aldrig ut nån glädje i förskott, eller hu

Inlägg av Minnevippen »

Ha Ha, :roll: igår skrev jag så stolt ett inlägg om hur prinsessan 9 mån sover såååååååå skönt om natten utan minsta ljud!!!!! Bara för det så vaknade hon vid kl 02.00 i natt och bökade i sin säng. Jag hörde hur hon var besvärad och hon vaknade till mer och mer, jag avvaktade i kanske 10 minuter men hon verkade inte vilja somna om, drog ramsan X 4, avvaktade, hon var inte arg mest besvärad och jag hörde sen att hon på nåt sätt trasslat upp sig i ena hörnet i sängen och täcket var alldeles snott.....jag gick upp lade henne tillrätta under täcket, solfjäder och ramsa.....hon bökade tillbaka sig upp i sänggaveln och jag fick göra om proceduren efter 15 minuter....sen sov hon gott igen... :sleep: .

:?: Kan detta ha varit återfallsnatten?
:?: Brukar det bara vara 1 natt eller kan det hålla i sig?

Skall tillägga att i går vid nattningen så sprang brorsan in precis när lillasyster lades i sängen och hojtade och retades...varpå hon blev mycket sur :evil: över att inte få vara med/ge tillbaks/se vad som pågick....resultatet blev att hon blev förbannad och ställde sig upp och jag fick ramsa i dörren X 4 ett par gånger innan hon lugnade ner sig....bekräftelseramsade när hon somnade in och gick in och lade henne åt rätt håll och under istället för i täcket efter 10 minuter, hon märkte inte ett skvatt :P

Vaknade sedan pigg och glad på morgonen, man bara smälter av detta tandlösa varma leende :heart:

Kram Minnevippen
Med prins maj -02 och prinsessa maj -04
camilla

Inlägg av camilla »

Fortsatt som innan bara, som om inget hant. Att vakna till 1 gang pa natten e ju ingenting mot hur det var innan (man blir latt bortskamd) Det kan ta upp emot 4 veckor innan allt sitter som det ska. Du har ju verktygen tt ta till (vilket du ju oxa gjorde) da det behovs, du far absolut inte vackla nu, glom att det har hant 8) :lol: !! Minsta osakerhet gor den lilla oxa osaker
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
gunnar

Inlägg av gunnar »

Återfall kommer då och då. Så är det med barn. Hos oss sitter kuren men runt 1 gång i veckan händer något; vaknar mitt i natten, vill inte sova, vill vakna jättetidigt. Men överlag är detta världens semester jämfört med för 3 månader sen.
Petra
Mor till son född 4 mars 04 och son född 10 januari 07
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Det finns inga "återfall" - det kallas LIVET!

:idea: Kom ihåg att det inte är barnet som lär sej att sova - det är DU som förälder som lärt dej verktygen för att få barnet att komma till ro! Man plockar helt enkelt fram verktygen då de behövs - inget konstigt med det alls!
Minnevippen

Visst är det livet!

Inlägg av Minnevippen »

...självklart så kan det komma nätter som är olika andra med nåt som stör våra små änglar...och verktygslådan står brevid min säng att användas direkt :P ...för att tryggt invagga min lilla i att det INTE är nån fara på taket (läs "i sängen" :wink: ).....utan att hon kan sova lugnt vidare tryggt och mjukt...tack för svar och tankar!

kram Minnevippen
Med prins maj -02 och prinsessa maj -04
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"