Slemproppen.

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
father of sons

Slemproppen.

Inlägg av father of sons »

:D

Planerat snitt i månadsskiftet.
Slemproppen har gått ( heter det så? :shock: :lol: ).

Vad har ni för erfarenheter? Betyder det nåt alls? Jag har fått höra lite olika så nu tänkte jag höra med er.

/ Mamman till sönerna :D
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Oj, så spännande :!:
Min slempropp har kommit strax innan barnet kommit, i värkarbetet alltså. Men jag vet att den kan avgå två veckor före också, och även återbildas! Tycker absolut du ska ringa din bm, då du ska snittas. Det KAN gå fort! Tredje barnet är det ju också...

Lycka, lycka till :!:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
marie-d

Inlägg av marie-d »

Med lillebror gick slemproppen vid 13 och han kom ut 21 samma dag, så det kan definitivt betyda att bebisen är på väg.
Eftersom ni har planerat snitt ska ni definitivt höra av er till förlossningen.
Tredje barnet kan gå fort.
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej! :D

Oj så spännande, har du ringt BM..?

Vill bara säga att jag släppte proppen i förtid med 1:an (ca: 1,5 månad tror jag...) och det enda som hände var att jag fick order att inte bada. Detta var dock den varma sensommaren -96 så det var ingen kul förhållningsorder 8)

Lycka till :heart:
/Fjällmor
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

slemproppen gick två dagar före värkarbetet satte igång...

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

På morgonen, och de föddes sedan under natten.
Båda två :wink:

LYCKA TILL!!! :D :D :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
father of sons

Tack, Alla!

Vad hände sen? Efter era slemproppar?

Jag har haft värkar hela dagen (som mensvärk).

Både barnmorskan och de på förlossningen säger att jag känner när jag har riktiga värkar, men problemet är att jag inte gör det. Med Sonen Den Äldre gick vattnet kl.05.30 och kl.06.00 hade jag 10 minuter mellan värkarna och de var tydligen inte dåliga, sa personalen. "Oj, oj, oj vilken värk! Den måste gjort ont!" :shock: . Näe...inte så farligt, jag kände inte, vadå?

Spännande fortsättning följer!

marie-d

Inlägg av marie-d »

Med ettan var jag ett skolexempel när det gällde värkar men inte med 2:an.
Jag hade värkar redan på natten och tänkte att nu drar de igång. Men de var aldrig övertygande och sedan dog det helt.
Vid 13 gick slemproppen. Jag ringde förlossningen eftersom det var sagt att vi skulle in i ett tidigt skede.
Jag var inte prioriterad när jag kom in vid 3. Hade inge regelbundna värkar blev tillsagd vid 16-tiden att vänta på en pinnstol i vänrummet. Gick inte då värkarna drog igång. Mannen fick stressa och kom 18 till sjukhuset. Då tvingade jag honom att se till att vi fick ett rum(han ville det också såklart)
Vi fick ett rum jag undersöktes och var öppen 7cm nu var det bråttom på en halvtimme öppnades jag fullt och sedan var det snart klart.
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tja... :oops:
Slemproppen när Clara skulle komma, kom dels lite mer på morgonen, och sedan längst hela dagen, som kraftig flytning.
Jag ringde BB, och de sa att det förmodligen kommer ta 14 dar till eller så, eftersom det var första barnet. Jag berättade för dem att jag tänkt gå på Bob Hund-konsert på kvällen, var det o.k?
Det tyckte BM det var, om inte annat var det nära till sjukhus från Kåren i Gbg. :wink:
Jag SA INGET till Per, för då hade han aldrig velat åka på konserten... :oops: Så vi åkte, och c:a 1 timme efter vi kommit hem gick vattnet.
Men inga värkar under dagen efter slemproppen.

Samma med Ida, slempropp, och inget mer på hela dagen, tills vattnet gick på natten (men den gången var det ingen konsert :wink: )

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Men mamman till sönerna, vill de inte undersöka dig :?: Jag tänker på ditt snitt, så du hinner med det om det skulle blir brått... eller föder du vaginalt då :?: Ingen av mina barn har haft speciellt brådis ut, men många som får tredje går det väldigt fort för! Så du är beredd, menar jag :wink:
/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
father of sons

Tack för svar!

Barnmorskan vill att jag ska in på förlossningen och undersökas (hon vill veta om jag börjat öppnats :shock: ), men förlossningen säger "ta det lugnt, du känner när det är dags".

Jag sitter här och försöker vara cool (min man är det inte :lol: ), för jag vill att bebisen ska stanna till det planerade datumet.

Vaginalt är inget alternativ i detta fall.

Min man är på väg att ringa förlossningen nu, rapport kommer!

Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: DRAMA!!! Lycka till :heart: !!!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ujujuj..... :shock: Lycka till :!:

:heart:
/Fjällmor
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej på er :D :heart:
Fadern här förstår att fadern hos er inte är lugn :wink: Vi passerade ju typ samma scenario för snart två veckor sedan.

Känner när det är dags är lätt att säga och inte alltis så lätt att förstå. Jag igonrerade mina förvärkar, och sedan värkar, tills det blev himla brådis.

Så - åk in :!: Är ju skönt att det blir akutsnitt och inte alldeles akut akut snitt. :D

Kram på er och lycka till :D :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
father of sons

Jag har i samråd med förlossningen (inte min man :lol: ) kommit överens om att jag hör av mig om något nytt inträffar. Åker alltså inte in. Ikväll ska vi äta monsterstora lyxsemlor från Gunnarssons och bara ta det lugnt (hör du det, älskling?).

Imorgon SKA jag till Ikea (känner du igen det, Susanne :lol: ) och efter det är jag redo, så får vi se vad bebisen tycker.

Tack, igen, Ni Alla! :heart:

Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"