Hej!
Sofia har varit förkyld cirka en vecka nu, trots försiktighetsåtgärder.
Igår tyckte jag att hon spydde väldigt mycket och väldigt ofta. Både hon och jag bytte kläder minst tre gånger under bara morgonen. Sedan fick jag byta lakan i vagnen två gånger igår också, inget vanligt, direkt. Hon gråter väldigt mycket också, drar upp benen mot magen. Orkar vara vaken 1,5 timme max. Vaknar plötsligt ofta under natten. Nu här på morgonen spydde hon åter igen upp i princip allt hon hade ätit. Jag skall ringa Barnmottagningen så fort deras telefontid börjar, och höra med dem. Jag börjar bli orolig för ifall hon får behålla något. Ringer hellre en gång för mycket än för lite.
Vad har ni för erfarenheter av förkylda spädbarn? När skall man bli orolig?
Förkyld sjuveckors, spyr och gråter
-
susanneethel
Hej Päivi!
Här står det om kräkningar:
http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3202
Har hon feber?
Här står det om feber:
http://www.sjukvardsradgivningen.se/all ... lChap=True
bl.a. det här
Barn under tre månader
Små barn under tre månaders ålder kan ha en infektion utan ordentlig feber. Man ska låta en läkare undersöka barnet om det inte vill äta som det brukar, verkar trött, slött eller inte beter sig som vanligt.
Hoppas hon kryar på sig.
Här står det om kräkningar:
http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3202
Har hon feber?
Här står det om feber:
http://www.sjukvardsradgivningen.se/all ... lChap=True
bl.a. det här
Barn under tre månader
Små barn under tre månaders ålder kan ha en infektion utan ordentlig feber. Man ska låta en läkare undersöka barnet om det inte vill äta som det brukar, verkar trött, slött eller inte beter sig som vanligt.
Hoppas hon kryar på sig.
-
Gäst
Tack Susanne
Jag kom inte ihåg att sådana sidor finns också som man besöka.. ](*,)
Vi har nu varit hos barnmottagningen, och där konstaterades att hon är rejält förkyld, men har inte tappar vikt (vilket jag var mest orolig för) och inte heller har fått någon hosta som skulle höras i lungorna...
Skall hålla koll på läget, och åka in en gång för mycket än för lite, så den underbara doktorn.
Jag kom inte ihåg att sådana sidor finns också som man besöka.. ](*,)
Vi har nu varit hos barnmottagningen, och där konstaterades att hon är rejält förkyld, men har inte tappar vikt (vilket jag var mest orolig för) och inte heller har fått någon hosta som skulle höras i lungorna...
Skall hålla koll på läget, och åka in en gång för mycket än för lite, så den underbara doktorn.
Hej!
Vår lilla tjej hade feber i slutet av förra veckan och är fortfarande väldigt förkyld och hon kräks också mer än hon brukar. Vaknar hon och jag hör att det är mat hon behöver så får hon det just nu. Vi var också på sjukhuset eftersom de tycker man ska uppsöka läkare vid feber på barn under 3 månader, och de sa till oss att förkylningen kan sitta i 3-4 veckor på små barn.
Krya på er!!
// Maxikaxi
Vår lilla tjej hade feber i slutet av förra veckan och är fortfarande väldigt förkyld och hon kräks också mer än hon brukar. Vaknar hon och jag hör att det är mat hon behöver så får hon det just nu. Vi var också på sjukhuset eftersom de tycker man ska uppsöka läkare vid feber på barn under 3 månader, och de sa till oss att förkylningen kan sitta i 3-4 veckor på små barn.
Krya på er!!
// Maxikaxi
Hugo 2004-08(kurad vid 4 mån)
Sofia 2006-12 (SM från start)
Petter 2009-04 (SM från start)
Erika 2011-10-03 (39+0)
Erika 2011-10-03 (39+0)
-
Gäst
Hej!
Kan lugna dig med att vår lilla gumma redan är mycket bättre. Lite koksalt på natten och sedan sover hon som en stock...Hon kräks inte och är bara lite tjock i näsan. Hoppas lillkillen kryar på sig lika snabbt
Kan lugna dig med att vår lilla gumma redan är mycket bättre. Lite koksalt på natten och sedan sover hon som en stock...Hon kräks inte och är bara lite tjock i näsan. Hoppas lillkillen kryar på sig lika snabbt
Hugo 2004-08(kurad vid 4 mån)
Erika 2011-10-03 (39+0)
Erika 2011-10-03 (39+0)