Vad ska jag göra???

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Rydena

Vad ska jag göra???

Inlägg av Rydena »

Då är vi tillbaks till ruta ett. Melvin 11 månader har börjat resa sig i sängen och istället för normal läggning, 5 min, kämpar vi upp till 45 min innan han somnar. Borde vara mkt tröttare nu eftrsom han precis har börjat krypa.
Ställer sig upp i sängen och gallskriker. Vi går in och lägger honom ner, ramsar, och han ställer sig upp. Man ser på honom att han är supertrött men förstår inte att man ska lägga sig ner och sova.

Är det ngn här som har några bra tips?
Mamma til Melvin 13 månader ("SHN-kurad" sedan början på oktober)
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Hej Rydena! :)
Lösningen är att sluta gå in för att lägga ner honom. Han kan själv, det är bara att ramla på rumpan.
Som det är nu så blir det ju en vana, han väntas på att ni ska komma och lägga ner, sen reser han sig igen, för att han kan, o.s.v. Tills han blir för trött.
Ramsa istället när han skriker.
Rydena

Inlägg av Rydena »

Hej
Tack för att svarat för det känns ganska hopplöst.
Problemet är att jag har försökt att låta honom vara och bara ramsa, men då kan han stå och skrik/gråta i 15 min och lyssnar inte alls på ramsan.

Jag kan väl inte låta honom stå där i mer ärn 15 min för då är det väl lätt hänt att han känner sog övergiven.....oh det är så svårt.
Mamma til Melvin 13 månader ("SHN-kurad" sedan början på oktober)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej!

Använd dig av solfjädern! Lägg som vanligt, ramsa dig ut och avvakta. Gå in och solfjädra honom sömntung (inte somna :wink: ) och ut med ramsan, när du märker att det är krisläge!

Sitt/stå tränar han när han är vaken :?: Lär honom att sätta sig själv, så du VET att han kan när han ska sova!

/Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Ja, och så kan du kanske öva upp ramsan lite. Om han skriker så hör han ju mest sig själv. Så ramsan måste höras rätt bra då. :)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"