Hej!
Är det någon som har erfarenhet eller tipps till mig. Min yngsta dotter är 15 månader och har de senaste tre veckorna fått väldigt mycket gaser. Hela lilla magen är aldeles utspänd. Hon är mjölkallergiker men det är ju inget nytt för oss om jag säger så. Ett tag trodde jag att det var för att hon drog in luft i sin pipmugg, det ledde till att gumman fick dricka ur ett vanligt glas vilket hon klarar med glans. Men gaserna fortsätter. All gasbildande mat är borttaget. Nätterna fungerar inte så bra för magen gör ont. Några få nätter har hon kastat sig i min famn i timmar och då har hon släppt väder och rapat gång på gång, det är inte klokt vilka mängder som finns i hennes mage. De flesta nätter vaknar hon några gånger med våldsamma skrik. Vi tar upp henne och maserar magen och trycker lite lätt på den och gaserna brukar sticka iväg efter en lång eller kort stund. Vad skall man göra? Råd och tipps är välkomna.
Kram Kriss
15 mån, gasmage
15 mån, gasmage
mamma till två barn f?dda maj -03 och en nov -05
-
TorpSara
Hej!
Vill bara säga att socker kan ge väldigt gasig mage. Som det ser ut idag får man i sig rätt mkt socker även om det inte är synligt. Det finns dolt i det mesta vi äter t.om i kycklingfileer. Läs innehållsförteckningen på det du handlar så förstår du vad jag menar.
Bara en tanke.
Lycka till med tjejen.
Vill bara säga att socker kan ge väldigt gasig mage. Som det ser ut idag får man i sig rätt mkt socker även om det inte är synligt. Det finns dolt i det mesta vi äter t.om i kycklingfileer. Läs innehållsförteckningen på det du handlar så förstår du vad jag menar.
Bara en tanke.
Lycka till med tjejen.
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.