Skåningar! Finns ni? Vill ni?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
vanna

Skåningar! Finns ni? Vill ni?

Inlägg av vanna »

Nu har jag i och för sig nyligen skrivit i en annan tråd på Barnafostran om hur asocial jag är...så den här efterlysningen kanske framstår som lite skrämmande :lol:

Men jag undrar om det finns några skåningar här som skulle vilja träffa två underbara småpojkar och deras, förhoppningsvis trevliga, mor?
Idag har vi varit på ÖF för sista gången på mycket länge. Storebror går helt i spinn av så mycket barn och så mycket saker på en och samma gång.

Sönerna skulle vilja träffa andra barn någon gång då och då. Och jag. skulle tycka att det vore jättetrevlig att lära känna andra barnaboksinspirerade familjer.

Så vad sägs? Finns ni? Vill ni?

Kramar

/ vanna
vanna

Inlägg av vanna »

Kanske ska tillägga att vi bor i Malmö :wink:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej Vanna :D!
Vi skulle hemskt gärna träffas, asocial eller inte :wink:. Men vi bor förstås i Nordvästra Skåne och är inte i Malmö dagligdags, om man säger :roll:. Men någon gång, kanske :?: :!:
Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Och då vill jag hemskt gärna komma :!:

Jag är född i Lund och har bott i Malmö i många år, på fem olika adresser.

Vad sägs om en Malmöträff framåt hösten :?: Jag kan från första september :lol:

Och är minst lika osocial som du, vanna. Normalt =;
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Och jag vill också komma :!: Vi från norra skåne kan ju samåka. Det är ju inte så långt till Malmö och sen är det ju nedförsbacke hela vägen dit vilket får anses som mycket positivt. :)

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Ewa

Inlägg av Ewa »

Nerförsbacke, ja :lol:! Då får vi allt boka in ett höstbesök då, tycker jag!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Renee

Inlägg av Renee »

Här finns vi *vinkar*
Vi träffas gärna, både till hösten och betydligt tidigare än så :D

Vi bor inte heller i Malmötrakten utan nånstans mittemellan Malmö och nordvästskåne.

Det finns en - numera en aning sömnig - mejllista för skånska barnaboksvänner; du får jättegärna lägga till dig på den och efterlysa folk som kanske inte är inne på forumet så frekvent men som ändå gärna träffas. Gå in på http://groups.yahoo.com/group/AWP-Skane/ och registrera dig. PM:a mig om det inte funkar så jag försöka hjälpa till.
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag är skåning i exil - om ni träffas någon helg i Malmö, så kanske vi råkar planera en Malmötripp just den helgen :lol: :lol: :wink: .
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Ack, Renee, jag fick så mycket stryk av Kit för att jag var med i den där Skånegruppen, dvs fick interna mail - något jag aldrig bett om och inte heller besvarade, visste inte vad jag skulle göra med dem och visste inte varför jag fick dem. Så den törs jag verkligen inte gå in i.

Tänkte bara säga att jag hemskt gärna kommer ner i början på september för att träffa er alla, om ni vill :!: :lol:

Tisslar om att Susanne* i Höllviken just har blivit mamma för tredje gången \:D/ Och den lilla bebisen, en gosse (efter två flickor) måste jag ju besiktiga i vilket fall :wink: :lol:
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Jag vill också komma! Ska hem till sverige och föda i mitten på september, och hemma är ju Lund.
3 fina...2005, 2007, 2010
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära nån, så hetsuppande :!: (Barnbarnsord.) Tänk om jag kunde få pussa lilla nyförvärvet på näsan då :?: :!:

Jag spikar härmed min lilla Skåneturné: från fredagen den 14 till fredagen den 21 september.

Och då blir det också en föreläsningskväll där någonstans, i Malmö eller Lund.

KUUUUL :!: :lol:
Renee

Inlägg av Renee »

annawahlgren skrev: Tisslar om att Susanne* i Höllviken just har blivit mamma för tredje gången \:D/ Och den lilla bebisen, en gosse (efter två flickor) måste jag ju besiktiga i vilket fall

Ååå, hurraaaa vad roligt att höra! Grattis Susanne* till lille gossen :heart: \:D/ Tack för de goda nyheterna!
annawahlgren skrev::D Ack, Renee, jag fick så mycket stryk av Kit för att jag var med i den där Skånegruppen, dvs fick interna mail - något jag aldrig bett om och inte heller besvarade, visste inte vad jag skulle göra med dem och visste inte varför jag fick dem. Så den törs jag verkligen inte gå in i.

Såja, såja... här ska ingen behöva få stryk! Hur det än gick till när du hamnade på listan bland alla oss andra där i begynnelsen så lyckades jag ju tyvärr aldrig hjälpa dig att ändra i listan när du sedan bytte e-postadress (det måste varje användare göra själv fick jag veta) så om du inte själv går in och ändrar din adress missar du ev mejl som skickas på listan i fortsättningen också. Du har inte missat mycket - det är som sagt ganska lugnt och tyst. Men, bra att ha en massa trevliga skåningar på en lista att snabbt och lätt kunna kontakta vid behov. Som t.ex när man vill efterlysa andra BB-föräldrar att träffa (som för Vannas del här) eller att trumma ihop när Anna kommer ner och hälsar på :D

annawahlgren skrev:Tänkte bara säga att jag hemskt gärna kommer ner i början på september för att träffa er alla, om ni vill :!: :lol:

Det vore ju såklart JÄTTEKUL :D - klart vi vill!!! \:D/ Vi får fundera ut passande när/var/hur och göra reklam både här och på mejllistan när det närmar sig september :D
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Gablex

Inlägg av Gablex »

En skåning till anmäler sig! Jag är bosatt i Malmö och definitivt intresserad av att träffa trevliga nya människor \:D/ :!:

Och Anna vill jag absolut lyssna på så jag spikar september redan nu!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
vanna

Inlägg av vanna »

Åh, vad roligt med så många skåningar och svar! :D

Höstträff och föreläsning låter ju alldeles oerhört utmärkt. Det måste vi spika!

Jag träffas väldigt gärna innan dess också. Nordliga skåningar, söderfolk i exil och malmöiter- jätteroligt skulle det vara.
Vi kan väl bestämma något framöver. Via PM eller här i tråden. Jag har försökt att fixa in mig på mejllistan men har ännu inte riktigt fått till det.

Gablex- din pojkpiraya är född samma år som min äldste vildvarelse. Kanske har vi redan setts på någon lekplats eller så.

Kramar :heart:

/ vanna
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Är också en skåning i exil. :D Mina föräldrar bor i Ystad. År i Skåne hela sommaren och i övrigt lite då och då. Är gärna med på en träff om jag är i krokarna. Ystad ligger ju inte så långt från Malmö..

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"