Jag har följt era samtal och tagit del av era råd under en ganska lång tid. Barnaboken är lite av en husbibel och jag har med varierande framgång tillämpat den både i mitt yrkesliv och på små älsklingar i min omgivning (till vännernas lycka och förtret
Snart...
Snart...
Hej alla kloka människor! Snart är det snart dags för mig att få dryfta mitt första lilla barnaboksbarn på det här forumet. 10 juli beräknas den lilla se dagens ljus efter lång och hoppfull väntan.
Jag har följt era samtal och tagit del av era råd under en ganska lång tid. Barnaboken är lite av en husbibel och jag har med varierande framgång tillämpat den både i mitt yrkesliv och på små älsklingar i min omgivning (till vännernas lycka och förtret
). För mig har den fungerat som en konkret och handfast praktika - psykologi och inlärningsteori omsatt i praktiken. Oumbärlig för den som bryr sig om små barn, helt enkelt!
Hej och jättevälkommen
Vilken lycka för ditt lilla barn, att ha en barnaboksstart från början
Och vilken tur att du hittade Barnaboken och har kunnat använda den innan du fått egna barn, de flesta här har inte hittat barnaboken förrän de varit föräldrar ett tag - jag själv t ex...
(läs den här tråden!)
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=10568
Måste bara varna dig för att detta forum är starkt beroendeframkallande
Kram Mia
Vilken lycka för ditt lilla barn, att ha en barnaboksstart från början
Och vilken tur att du hittade Barnaboken och har kunnat använda den innan du fått egna barn, de flesta här har inte hittat barnaboken förrän de varit föräldrar ett tag - jag själv t ex...
(läs den här tråden!)
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=10568
Måste bara varna dig för att detta forum är starkt beroendeframkallande
Kram Mia
Tack för välkomnandet!
Ja, på något vis känner man sig ganska förberedd inför den lillas ankomst. Åtminstone om man jämför sig med förtvivlade, utvakade familjer i sin omgivning som i alla sammanhang får rådet "gå på känsla", "det skall vara ett helvete att vara förälder", "låt barnet själv styra över sin sömn, mat och fostran"... Så, visst är jag glad att jag lärt känna AW!
Ja, på något vis känner man sig ganska förberedd inför den lillas ankomst. Åtminstone om man jämför sig med förtvivlade, utvakade familjer i sin omgivning som i alla sammanhang får rådet "gå på känsla", "det skall vara ett helvete att vara förälder", "låt barnet själv styra över sin sömn, mat och fostran"... Så, visst är jag glad att jag lärt känna AW!