Gröna och vita kökssvampar?
Gröna och vita kökssvampar?
Hej alla föräldrar
Med tanke på hur MÅNGA av er är hemma LÄNGE tänkte jag att det antagligen finns några riktiga hushållsproffs på forumet. För jag undrar - vad ska man ha de gröna hushållssvamparna till? Ni vet de där färgglada med grön rivig baksida som säljs i 10-pack med sju "gröna" och 3 "vita" i? De vita används flitigt härhemma, jag skrubbar kakel, porslin, emalj, ja det mesta glansigt med dem. Och så har jag svinto till kastruller de få gånger det bränns vid. Men jag har alltid en massa gröna svampar över när de vita är slut, jag vet ej vad de används till. Tips någon?
Tack!
lillith
Med tanke på hur MÅNGA av er är hemma LÄNGE tänkte jag att det antagligen finns några riktiga hushållsproffs på forumet. För jag undrar - vad ska man ha de gröna hushållssvamparna till? Ni vet de där färgglada med grön rivig baksida som säljs i 10-pack med sju "gröna" och 3 "vita" i? De vita används flitigt härhemma, jag skrubbar kakel, porslin, emalj, ja det mesta glansigt med dem. Och så har jag svinto till kastruller de få gånger det bränns vid. Men jag har alltid en massa gröna svampar över när de vita är slut, jag vet ej vad de används till. Tips någon?
Tack!
lillith
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
-
Gäst
Sonen använder tvättsvampar flitigt i olika pyssel. Nu senast var det en svamp som fick sätta livet till för att bli segelbåt
. Klippte till ett skrov av svampen och tryckte i ett sugrör med en pappersbit som segel. Sedan diverse andra dekorationer också...
Kanske inte det tips du väntat dig, men
/Pea
Kanske inte det tips du väntat dig, men
/Pea
-
father of sons
-
TorpSara
Liten varning - använd inte de gröna på spisen eller kylen i köket - de repar direkt! Och tål ugnslacken verkligen rivsidan? Ugnsgaller använder vi svinto till - antagligen är gröna svamparna ett alternativ till svinto. Vet någon var man kan köpa 10-pack med enbart vita?!
Tack!
lillith
Tack!
lillith
Mamma till två goa glada grabbar födda -04 och -06 som stortrivs med schema, social delaktighet och utforskning á la AW.
Jag använder de gröna till att rengöra barnmatstolen, har en begagnad hokus pokus som redan var rätt så repig...så om den blir ännu lite repigare gör inget. Karl´n min är ju bilmekaniker så han brukar använda dem på händerna när han är riktigt riktigt smutsig, jag vet att det låter sjukt ont att använda dem till det, men det är hans egen idé och det är ju hans händer
Kan tänka mig att det inte är speciellt hälsosamt speciellt ofta. Annars brukar vi använda dem när vi skrubbar undersidan av båten när vi tar upp den på hösten. Går åt ganska många då!
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429
Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php