Hej!
Oj...
Jag har funderat hela dagen...
Det är svårt. man har mycket lättare att säga negativa saker om sig själv. Där hade jag kunnat skriva en LÅÅÅÅNG lista. Vad hemskt egentligen
Nåväl.
Jag är bra på:
Vår trädgård och blommor i allmänhet.
Laga mat
Konservera brudbuketter och göra handgjort papper.
Ta hand om kunderna i golvbutiken, det gör jag faktiskt BRA!
Måla (i hemmet)
Hushålla med matkassan
Och så några specialare som jag är
extra stolt över
När sambon fullständigt gick i däck över saker som behövde göras i hemmet (stor renovering pågick) och bara lade sig i soffan och gjorde INGENTING VARENDA kväll i (faktiskt) månader, fast jag kände att det MÅSTE ju bli klart någon gång, tog jag tag i:
1. Min verkstad (och tvättstugan) i källaren:
Med kofot bände jag loss gamla murkna hyllor.
Med betongfräs fräste jag bort åsar i betonggolvet, samt högg bort med huggjärn för att få det slätt. (fruktansvärt!)
Med pustbruk lagade jag hålor i den pustsade väggen i tvättstugan.
Målade alla väggar.
Spacklade och målade taken.
Hyrde dit grabbar som sågade bort oljetanken (hade ALDRIG blivit gjort annars)
Lade klinkers på golven både i verkstaden och i tvättstugan, fast jag aldrig gjort det förut.
Skruvade fast hyllor (fast jag är helt lost med skruvdragare i handen

) T.o.m borr och plugg i stenväggen (fast just det blev inte så bra

)
2. Trappan.
Jag slipade trappan. Alla som gjort det vet vad det innebär!

Gammal färg skulle bort. Slipa, skrapa i hörn och på framkant, in i alla vrår. Jag känner att jag aldrig vill göra om det i mitt liv igen!
Slipade, spacklade målade sättstegen. Behandlade planstegen (de man går på) med vitsåpa. Lade mosaik i en hylla på vägen i trappan. Latexfogade varje skarv i pärlsponten på väggarna på vägen upp innan jag målade.
3. Garderoben i nya hallen.
Vi tog bort en trappa och fick en liten hall.
I den blev det en garderob. Jag tapetserade (har heller aldrig gjort) inuti, och sågade sedan till hyllplan, och skruvade upp dem på plats. Det var RIKTIGT jobbigt. RIKTIGT hemskt.
Men jag gjorde det!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.