På första uppslaget avbildas Das KinderBuch, Kleine Kinder brauchen uns (Små barn behöver oss - den vackra tyska titeln på Online) och Das KinderHÖRbuch.
Under finns utdrag ur tre recensioner: "En Astrid Lindgren i pedagogisk litteratur" (F.A.Z). "Barnaboken är den ovanligaste bok för föräldrar som finns - och den vackraste. En storartad rådgivare - och en alldeles speciell gåva till alla föräldrar" (Bremervörder Zeitung). "Anna Wahlgren stärker föräldrarna i att följa sin intuition och ha modet att lita på sig själva och sina barn" (3sat Kulturzeit).
I sitt hälsningsbrev till "Liebe Kolleginnen und Kollegen" skriver förläggaren Claus Koch: "Två gånger under det gångna året var Anna Wahlgren i Tyskland: hon begeistrade sina åhörare under en föredragsturné våren 2006 och med sina uppträdanden på bokmässan i Frankfurt. Vi tackar henne för de båda underbara titlarna 'Das KinderBuch' och 'Kleine Kinder brauchen uns'. Den första är redan en bestseller, den andra, med er benägna hjälp, på god väg att bli det."
Här kan man tala om att vara kräkstolt!!
Jag är så glad
Och nu i vår, i maj, ska jag delta i två mycket stora och viktiga konferenser på temat barn och barns behov; en heter "Varje barn räknas" - inbjuden att tala tillsammans med så tunga namn som Sir Richard Bowlby, VD för Centre for Child Mental Health I London.
Nej, inte i Sverige. Också i Tyskland. I Frankfurt respekive Erfurt, 4-5 maj och 23 maj. Med deltagare från hela världen, de allra tyngsta namnen i "barnsammanhang".
Jag räknas
Och jag ska göra så bra ifrån mig som jag kan