Måste få skryta - kräkstolt!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Måste få skryta - kräkstolt!

Inlägg av annawahlgren »

Jag har just fått vårkatalogen, ämnad för "sakkunniga", från det tyska förlaget Beltz, som ger ut Barnaboken och f d Online-boken (slaktad här hemma efter blott ett år).

På första uppslaget avbildas Das KinderBuch, Kleine Kinder brauchen uns (Små barn behöver oss - den vackra tyska titeln på Online) och Das KinderHÖRbuch.

Under finns utdrag ur tre recensioner: "En Astrid Lindgren i pedagogisk litteratur" (F.A.Z). "Barnaboken är den ovanligaste bok för föräldrar som finns - och den vackraste. En storartad rådgivare - och en alldeles speciell gåva till alla föräldrar" (Bremervörder Zeitung). "Anna Wahlgren stärker föräldrarna i att följa sin intuition och ha modet att lita på sig själva och sina barn" (3sat Kulturzeit).

I sitt hälsningsbrev till "Liebe Kolleginnen und Kollegen" skriver förläggaren Claus Koch: "Två gånger under det gångna året var Anna Wahlgren i Tyskland: hon begeistrade sina åhörare under en föredragsturné våren 2006 och med sina uppträdanden på bokmässan i Frankfurt. Vi tackar henne för de båda underbara titlarna 'Das KinderBuch' och 'Kleine Kinder brauchen uns'. Den första är redan en bestseller, den andra, med er benägna hjälp, på god väg att bli det."

Här kan man tala om att vara kräkstolt!!

Jag är så glad :lol: :lol:

Och nu i vår, i maj, ska jag delta i två mycket stora och viktiga konferenser på temat barn och barns behov; en heter "Varje barn räknas" - inbjuden att tala tillsammans med så tunga namn som Sir Richard Bowlby, VD för Centre for Child Mental Health I London.

Nej, inte i Sverige. Också i Tyskland. I Frankfurt respekive Erfurt, 4-5 maj och 23 maj. Med deltagare från hela världen, de allra tyngsta namnen i "barnsammanhang".

Jag räknas :shock: :lol: :lol:

Och jag ska göra så bra ifrån mig som jag kan :!:
Senast redigerad av annawahlgren den fre 02 feb 2007, 10:53, redigerad totalt 1 gånger.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
blomman

Inlägg av blomman »

Vad roligt! :lol:
heja tyskland! :!:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Underbart! :D
Det de skriver är ju ren poesi! Jag förstår att du är kräkstolt!!! \:D/

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

Tack, ni kära :lol: :heart: :heart: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tjoho!! Fy sjutton vad kul för Dig, oss och inte minst för BARNEN!

Kram Pea
Kriszta

Inlägg av Kriszta »

Oh Anna! Vad glad jag blir för din skull. Att folk har hört talas om dig i Tyskland det vet jag. Jag bor här. En mycket god väninna till mig såg Mommo som jag just nu läser. (ja jag fick den i julklapp som jag hade önskat, svärmor fick beställa den i bokhandeln...ja jag hade ingen aning om att du hade exemplar hemma :( , läste det på ett tråd efteråt) Väninnan frågade. Är det samma AW som skrivit Das Kinderbuch? :) Visst är det det, sa jag. Denna väninna har dock inte boken själv (alltså Barnaboken). Jag vill så gärna köpa den till henne (hon fyller år den 12:e mars, 40 år dessutom!).
Jag vet att hon skulle ha stor nytta av den. Så jag passar på att fråga: Du råkar inte ha tyska exemplar av boken? Det skulle vara så himla roligt! Tänk att få säga: Grattis den här boken är från författaren själv! Ha, hon skulle bli helt paff! :D
PS:Kräkstolt ska du vara!DS
Kram
Kriszta
Mamma till Adam f?dd 10 dec 2002 och Isabelle f?dd 25 dec 2005
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Å, så roligt :lol: Tack :heart:

Jodå, jag har några ex hemma - av bokklubbsvarianterna (tre olika) som ser en aning annorlunda ut än originalet från Beltz, men de är fina de också, tycker jag. (Och innehållet är garanterat detsamma :wink: )

Jag skickar gärna. Portot går på 180 kr, bara så du vet. PM:a mig din adress och hennes namn så dedicerar jag :lol:
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

WOW, vad kul!
Man blir sällan profet i sitt eget land... men att bli profet i ett annat land är inte dumt inte!
Grattis =D> \:D/ :heart: \:D/ =D>

Kram
Sophie
Ewa

Inlägg av Ewa »

\:D/ Åh vad kul, Anna! Och så nyfiken du gör mig. Vad är Online för något??? :shock: Det har jag helt missat :oops:..
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, tack :lol: :lol:

Så sant, profet blir man inte i sitt eget land. Förrän man är död. Eller blir berömd i USA :wink:

Tänker på den arme Fuglesang. Som han blev hånad, ja rentutsagt mobbad - i Sverige, alltså - för sin okuvliga beslutsamhet att komma upp i rymden. Och vad hände när han faktiskt lyckats, utan så mycket som en dunk i ryggen hemifrån :?: Då blev han plötsligt 100% svensk och VI, inklusive kungen och regeringen, hade alla varit i rymden tack vare honom, hjälten :roll: :!:

Herre milde, säger jag bara. Och inte en känga har han gett tillbaks :shock: Beundransvärt :!:

:D Ewa - "Anna Wahlgren Online" hette en bok med frågor och svar som gavs ut för några år sedan av BonnierCarlsen (som också ger ut Barnaboken). Det var en bra bok, många tyckte om den, det fanns mycket matnyttigt om inte minst större barn att hämta i den. Den byggde på min verksamhet som rådgivare på "Dr Online" på nätet (nerlagt i Sverige nu).

Men förlaget - som till att börja med satte ett fullkomligt gräsligt omslag på den med två feta, halvsura barn i simglasögon ( :!: ) - slaktade den efter ett år, dvs gjorde ingen nytryckning när den var slut.

Det var efter det jag beslöt att ge ut Sova hela natten-boken själv :wink:
Lua

Inlägg av Lua »

Oj, vad roligt! Stort grattis till dig och alla tyska små skräp!

Kram Lua. :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :lol: :lol:

Och tänk att de små tyska Skräpen är gjorda av kött och blod de också :!:

:heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Grattis! :heart:

Du gör jämt bra ifrån dig så jag är inte det minsta orolig. Underbart att du får den positiva uppmärksamhet du VERKLIGEN är värd.

Du och Fuglesang, liksom. Vilket team! :wink:

Varmaste varma gratulationskramar Jannika :heart:
Tina-Stina

Inlägg av Tina-Stina »

=D> Äntligen!
Det är väl dax att vinden vänder! \:D/
Grattis!!
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Ja, vad säger man.... (alla har ju redan sagt allt :wink: )
=D> \:D/ :lol: :-({|= :thumbsup: :heart: (för oss som tänker i smilies)

Sent skall syndarna vakna... :roll: (dvs. Sverige) förmodligen när du är död, för då blir man riktigt stor har jag hört :roll:

Skryt, inte alls, bara rätt förlagd stolthet och det skall du VERKLIGEN vara :!:
Kanske smittar det av sig lite till Sverige också så småningom... :lol:

Tor säger: And you go, and a go, and a go, and a go.... \:D/ (och se honom sparka sina små ben i takt till musiken - gärna hårdrock :roll: :shock: ) =D>
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"