Nåväl, ikväll hade vi våra kära grannar på besök, som till allas glädje fick en son två dygn efter oss. Han har haft massa kolik och en trist start i livet. Nu är allt bättre, men han är mer eller mindre skithysterisk från klockan 18 tills han smäller av i sin fars famn vid 23, och toktrasslar både vid matningen 19 och 22. Sover korta lurar i famnen under dagen och "en längre på 1-2 timmar" i vagnen på promenad. Han äter skitfort och får såklart hårda rapar som sitter som berget och hans mamma kan inte tänka sig att det skulle gå att mata under längre tid, just för att han äter så fort. (behöver jag säga att mina små tips om att han kanske tar det lite lugnare om maten inte försvinner går inte in)
Och hon tycker OCKSÅ att vi har "tur" och att allt det vi gör är lite suspekt. Men skillnaden var så märkbar, både i går och ikväll, när hennes son skriker vid bröstet, helt hysterisk, medans Edde tittar på mig och bubblar och fnissar (hans vanliga sätt när han tycker jag trugar för mycket). Så när jag föreslår att de ska styra upp sömnen lite för den lille så svävar hon på målet och tittar i skyn, som om det inte var orsaken till allt strul. Håhå jaja.
VARFÖR är det så kontroversiellt att styra upp dygnet för de små, trots att det är så uppenbart att barnen mår så bra? Vi har en solig kille som pratar, skrattar nästan jämt och söker ögonkontakt, och de har en kille som inte skriker 75% av sin vakna tid längre men säkert 2 timmar om dygnet (normal statistik läste jag, känner ni igen er i det?
Ursäkta utbrottet. Vi avslutar med ett leve!
Hurra för standardmodellen och för AW de leve!