Vad göra på morgonen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lillaemedtre

Vad göra på morgonen

Inlägg av lillaemedtre »

Jag har ytterligare en fråga :)
Victor har vaknat en timme innan vår morgon de två senaste dagarna. Jag ramsar och solfjädrar honom men han är väldigt högljudd och väcker storasyster (knappt 2år) som givetvis kommer rusandes och tror att det är fest :lol: . Victor blir givetvis genast klarvaken
Då har jag gjort världens holabalo så att Victor har kunnat ha det kul han med och sedan tagit upp honom.
:?: Är det fel av mig? Borde jag prova att ha Irma i samma rum medans jag lägger honom? :? Om jag ramsar utanför så gör hon också det och Victor blir skitsur.
Tips mottages tacksamt :!:
(Pappan är inte hemma på morgonen så jag är själv.)
Mamma till Isabelle okt-96
Irma mars-03
Victor juni-04 kur b?rjad 050204
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D För att komma över det kruxet ska du se till att få till ett omsomnande. Använd marginalen +15 minuter så att det lyckas! Då lär han sej att somna om och kommer att sova över skarven "en timma innan morgon" efter ca en vecka.

:idea: Ska inte stora syster också sova :shock: :wink: ?! Se till att ramsa henne också i så fall. Då kommer hon lugnt att sova vidare om/när lillebror stojar.

:idea: Om hon inte ska sova :roll: så sysselsätt henne och dej själv med annat medan du ramsar sådär i förbigående - som man gör när man har 17 skrikande ungar och 18 mjölkstinna kor att ta hand om. In och solfjädra om du måste medan hon "mjölkar" :lol: !

:D Lycka till!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Mammut Maria :D

Skicka storasyster i säng. Ja, Irma ska sova i samma rum. Dra båda över en kam och ramsa. Budskapet är: PÅ NATTEN HÄNDER INGENTING. För dem :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
lillaemedtre

Inlägg av lillaemedtre »

Victor sover i vårat rum och Irma i sitt rum. Och nej det går inte att knöka in Victor med henne. Det vore givetvis det ultimata men det går inte.
Irma är inte kurad men vi kör Annas tips att ramsa och sitta på en pall utanför, vilket vi började med någon dag efter Victors kur. Hon stannade därför inte i sitt rum, när jag var tvungen att lugna Victor med solfjäder.
Nu funkar det med bara ramsan men jag får springa som en skållad råtta för att ramsa båda. :wink:
Men borde jag låta henne sova i våran säng om Victor väcker henne? Det känns helt fel. Hon ska väl ligga i sin säng...
Mamma till Isabelle okt-96
Irma mars-03
Victor juni-04 kur b?rjad 050204
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Självklat ska hon sova i sin säng!

:idea: Inför spjälsängen igen och beklaga att den gamla gått sönder - men vad TOPPEN att den gamla hederliga spjälisen fanns kvar :P ! Hon kommer att bli glad!

:idea: Skållad rått låter bra - då får du snart till det!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"