Midnattssol....

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
MerlinK

Midnattssol....

Inlägg av MerlinK »

...ja inte nu alltså, men snart!!!

Ni som bor i trakter där det är sommarljust större delen av natten, vilka erfarenheter har ni av hur nattsömnen påverkas hos barnen?

Är i valet och kvalet om vi ska investera i en mörkläggningsgardin till barnrummet eller låtsas som "ingenting" och hjälpa sonen fortsätta sova natt tills man väcker honom oavsett midnatssol eller ej.

Synpunkter?

För övrigt sover vi HELA nätterna just nu och det är JÄTTEskönt! Håller dock på att få ordning på något för tidiga uppvaknanden på morgonen, det går definitivt åt rätt håll tack vare "tjuvkikningar" på tips till andra morgonpigga barn här på sidan...:)

Kramar från oss
Mamma till Hjalmar -04 (kurad vid 5,5 mån) och Oskar född sept -06 (säker sovare med hjälp av verktgen!)
heartworn

Inlägg av heartworn »

Hej!
Jag skulle absolut investera i mörkläggningsgardin. För min egen och barnets skull. Det är skönt att sova länge. Utan gardin får ni förbereda er på många tidiga morgnar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Mörkläggningsgardin - absolut! Den kommer attt vara bra till våren och sommaren också!
kokos

Inlägg av kokos »

Absolut mörkläggning! Det är ju så mycket skönare att sova när det är mörkt.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Electrifying

Inlägg av Electrifying »

Jag är själv född och upp vuxen i "midnattsolens land" och jag vet att problem nästa alltid uppstår med tex lite äldre barn. Man ska ju inte sova när det är ljust ute.. :wink: Sen vet jag inte om hur det funkar när man är mindre men jag skulle också deffenitivt skaffa mörkläggning så att det iaf inte är som mitt på dagen i rummet.

Antons mamma

Anton f?dd 20031219 sover gott utan kuren.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Milde herre, jag kom till Jämtland för tjugo år sedan och kunde ju inte sova en kvart. Det var dagsljus hela tiden. Jag investerade i mörkläggningsrullgardiner, och dem älskar jag varje dag.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
MerlinK

Inlägg av MerlinK »

Det verkar vara en enig "panel" för mörkläggningsgardin... :lol:

Jag är själv inflyttad här i norr och trivs bäst när det är kolmörkt när jag ska sova, men sambon som är inföding tycks inte ha några problem med dygnet-runt-sol...

Rullgardin vanlig modell finns redan nu, men det räcker inte på långa vägar när släkten är här och ska sova på sommarnatta :) så få se hur det går för sonen!

Tack för svar!

Från en mamma som NJUTER av att få sova hela nätter själv!!! (Nu är jag uppe för att vara eldvakt, barnomsövningsdelen kommer inte förrän kanske tidigast om en kvart).
Mamma till Hjalmar -04 (kurad vid 5,5 mån) och Oskar född sept -06 (säker sovare med hjälp av verktgen!)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"