svårt att somna igen..

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Karin2

svårt att somna igen..

Inlägg av Karin2 »

Hej!
Jag skrev nyligen om min 14 mån pojke som jag började kura för 2 veckor sedan. Han har alltid haft svårt att somna, han blir så otroligt spänd i kroppen bara han är det allra minsta trött.
Fjärde natten på kuren blev det bättre och han somnade på 10 min. Nu sen några dagar är han tillbaka med sin långa insomning på 30-40 min. Han är inte ledsen, men ligger och "ylar" ungefär som WOOOO!! WAAA!! och är ju uppenbart missnöjd med situationen. Jag upplever det som att han ropar på mig. Jag har hållit mig undan och har endast ramsat en gång under dessa kvällar så jag tror inte att jag stör honom.

1.Jag undrar om jag ska bekräftelseramsa när han har legat och gnällt och "ylat" så här, för det känns som han gnölar sig till sömns men det kanske är OK? Jag tycker det är svårt att veta hur ofta jag ska ramsa eller gå in.
Han sover hela natten i ett sträck, vilket är ren magi med tanke på vilken trafik som varit i hans rum tidigare, men han vaknar alltid 6.15 istället för 07. Då är han glad och ligger och pratar så han verkar ju inte rädd för nån varg.

De här problemen känns som lyxproblem när jag tänker på hur vi hade det tidigare men om nån har nått tips vore jag tacksam!
KARIN mamma till Noa -0308 + Hugo -0511
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt :D Pris och beröm :lol:

Han sover nu mer än förmodligen någonsin tidigare och känner sig förstås mera utsövd och mindre trött än någonsin tidigare; då kan det bli några varv där man tar tid på sig att somna. Det går förbi.

Se det inte som att han ropar på dig, för det tror jag inte alls att han gör. Om du tänker ett steg längre - om du verkligen gick in till honom, ditropad, vad skulle hända, tror du :?:

Just det :!: :lol:

Så låt honom vara i fred. Tröttnar du på ylandet så sätt på vacker musik. Hög Mozart är aldrig fel. Vi vill inte hålla honom vaken, så se till att inga röster finns inblandade i ljudkulissen. Inga sagoband eller så, alltså. Det är inte underhållning vi talar om.

Bekräfta inte. Han vet vad som gäller. Se det som att han tränar sig i ylandets konst. Den vet man ju aldrig när man kan få användning för. På operascenen, kanske :?:

Gå till ditt och dra tillbaks öronen från tröskeln :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "