Lätt dubbelvagn-finns det?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
J och Å

Lätt dubbelvagn-finns det?

Inlägg av J och Å »

Vi har en emmaljunga twincerox. Vagnen i sig väger 20kg :shock: . Jättekul. Och så två damer på 7 mån och en kung på snart 3 år på ståbräda om terrängen inte tillåter att han promenerar.

Vad ska man köpa???

Kriterier är:
Vanliga hjul, lufthjul, absolut inte såna där på sulkys som snurrar som tokiga
Bakåtvänd
Inte gjord för 2 meters föräldrar
Behöver inte vara liggläge, de sover aldrig i vagnen

Jag har tittat på baby travel syskon jogger, den verkar ju bra, svängbara hjul fram, inte fel om de väger mkt eller hur ska man tänka beträffande de svängbara hjulen fram?
Problemet med den är ju att den är framåtvänd, så den får ju vänta ett tag.

Ni med erfarenhet, snälla hjälp

Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
elin sofia

Inlägg av elin sofia »

Kankse en teutonia? Hittade den här annonsen på Blocket, såg fin ut tyckte jag. Fullt liggläge och INTE framåtvänd. Står inte hur mycket den väger, men den ser ju ganska lätt ut. Var ju det där med hjulen bara då....

http://www.blocket.se/vi/9973117.htm?ca=23_10_s

Det är nog svårt att hitta något som är perfekt. Jag har letat tvillingvagn länge, länge nu utan att bli nöjd. Mina är 2,5 och 6 månader och hittills har det gått bra utan. Men vi får se.
Mamma till Adam och Ida, juni -04 och juli -06
Bild:
Adam g?r pannkakor
Ida 1 timme gammal
J och Å

Inlägg av J och Å »

Tack, men den är lika som den vi har. Tyvärr. Letar vidare.......
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

Lite allmänna funderingar....

Svängbara hjul är jätteskönt! Behöver inte trycka ner handtaget för att svänga o så. Har en Teutonia Fun och det är suveränt!

Saken är ju hur de fungerar i skog och så, jag har bara kört på asfalt med min, fast min har små hjul fram.

Sitter de mycket i vagn? Det kanske inte spelar så stor roll om vagnen är framåtvänd? Mina har trivts framåt, då ser det vad som händer, när de sitter mot mig hänger de utanför vagnen vända bakåt :lol:
Fast jag vill ända ha en vagn där jag kan välja, jag gillar tex att hon sover vänd mot mig.
Men om man nu inte har så mycket att välja på, viktmässigt bland annat, så skulle nog jag ha en lätt, framåtvänd än en tung, bakåtvänd vagn...

/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
miniz

Inlägg av miniz »

Kolla philandteds.com
Jag vet inte om man får linka såhär...

Vi har en e3 double och är mycket nöjda. Den är lättkörd och kompakt, men lite tung, och ståbräda vet jag inte om ryms... vet inte om man hittar dom i Sverige heller... Såg precis att de har en tvillingvagn också som väger 16.5 kg...

Lycka till!
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
miniz

Inlägg av miniz »

Kolla philandteds.com
Jag vet inte om man får linka såhär...

Vi har en e3 double och är mycket nöjda. Den är lättkörd och kompakt, men lite tung, och ståbräda vet jag inte om ryms... vet inte om man hittar dom i Sverige heller... Såg precis att de har en tvillingvagn också som väger 16.5 kg...

Lycka till!
Maria
fem älsklingar
miniz

Inlägg av miniz »

Oj vad tjatigt det blev, ville bara säga att det finns en försäljare i sverige också. Kolla under stockists på hemsidan.

Maria
fem älsklingar
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"