Jag har kört kuren på mina 6 månaders tvillingar och det har funkat över förväntan med att buffa två, trots att jag varit ensam hemma. Tyvärr använder de dock napp vilket gör att vi får gå upp och stoppa i den ett antal gånger per natt, men de vaknar aldrig riktigt till då, så jag tycker det är ok. Vårt problem är att de vaknar för tidigt och på grund av att de är två så blir det ingen mer sömn för mamma (eller pappa) efter det att nummer 1 vaknat.
En dag ser ut så här ungefär hos oss (för en tvilling):
05.00 Vaknar
05.30 Välling
09-10.30 sover
11.30 lunch (burkmat)
13-14.30 sova
15.00 Mellanmål
15.30 - 16.00 sova
16.00 Gröt
19.00 Sova natten
Vad tycker du vi skall göra? Vi har även en treåring som vaknar på morgonen så om vi bara kunde få barnen att sova till 0,60 så skulle livet bli så mycket bättre. Ibland vaknar de redan halv 5 och det är lite väl tidigt för att göra morgon.
Hjälp, de vaknar för tidigt (tvillingar)!!!!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Pris och beröm för suveränt jobb
Men, två små detaljer återstår innan du kan säga att du "kört kuren" dvs genomfört den och är framme. Här är den första, och här fick du mig att stilla dra på mun:
Ser du? Ni går upp och stoppar i nappen, men tydligen är de inte vakna nog att skrika då, dvs ni stoppar inte i nappen för att de skriker utan för att - vadåKia71 skrev:Tyvärr använder de dock napp vilket gör att vi får gå upp och stoppa i den ett antal gånger per natt, men de vaknar aldrig riktigt till då, så jag tycker det är ok.
Kan du tala om varför
Är schemat du skrivit det ni gjort upp för kuren, är alltså kl 5 på morgonen den tidpunkt dagen ska börja
Är det inte det, utan du i stället har skrivit hur det "brukar" vara medan något annat borde gälla egentligen, skulle jag vilja se det schema som gäller.
Om tidiga morgnar kan du läsa mängder här men kanske enklast hittar du "receptet" i Tips på vägen (i Sova hela natten-boken Tips och inspiration)
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022