Barn som hör dåligt - tips ?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Anna-Carin

Barn som hör dåligt - tips ?

Inlägg av Anna-Carin »

Hej !

Först och främst, tack för en finfin hemsida och ett toppenforum :D .
Åsså en fåga: vi har en liten kille på snart 9 månader som vi har bestämt oss för att hjälpa till en bättre nattsömn. Vi tycker shn kuren låter toppen och har nu läst på ordentligt men undrar hur vi kan komma förbi problemet att vår lille son hör väldigt dåligt. Han är inte helt döv men har ganska svårt att uppfatta tal, alltså har han förmodligen väldigt svårt att höra när man ramsar :( Några tips någon ?

Tack på förhand

Anna-Carin
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Det är kanske någon som har bättre svar men jag skulle nog träna in solfjädern till fulländning och låta den bli beskedet.
474775447(lite hjälp fick jag visst :lol: )
Sedan får ni än mer än vi andra träna magstöd.

Men det allra viktigaste är ju attityden. Allt ni gör måste vara självklart. Minsta tvekan märker han (som alla andra barn).

Lycka till!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Förlåt en brutal fråga: hur vet ni att han hör dåligt :?:

Framlever han sitt liv på mage, i princip :?:

Har ni läst februarrkönikan om de fem sinnena :?:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Anna-Carin

Han är testad på audiologen KS

Inlägg av Anna-Carin »

Hej hopp i cyberrymden ! :D

Jo, vi vet att han hör dåligt eftersom han blivit testad vid audiologen på Karolinska Sjukhuset efter misstankar om hörselproblem både från vår och BVCs sidan.

Ja, han har legat mycket på mage och nu vid 8,5 mån ålder kryper han mycket och bra.

Ja, vi har läst februarikrönikan.

/Anna-Carin
Dotter f?dd 2002
Son f?dd 2004
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Inte för att jag är någon expert, men försök ha honom på mage ALLTID - stimulera krypandet på alla vis som går :D Och helt banalt - kan han ha så igenkorkat med vax i öronen att han därför inte kan höra så bra? Det hade en av mina söner. Jag noterade att han inte hörde. Han var tio månader då. Doktorn drog ut en brun vaxboll inifrån varje hörselgång som var stora som spelkulor, särskilt den ena. De hade suttit där i månader.
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D PS Tack, LO :D Instämmer.

Ska också tipsa om forumet "Mat och mage med mera" som tar upp fysiska bekymmer av olika slag; här talar vi kurbarn. Säkert får du bättre hjälp där :D
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D PS igen - förlåt :shock: Du ville ju veta hur du skulle kura. Jag ber om ursäkt :oops: :oops:

Tillrättaläggandet och solfjädern, ev. buffande, är vad som gäller, men jag tycker ändå du ska ramsa, vare sig du tycker det går in eller inte. Det har stor psykologisk betydelse för dig själv, om inte annat. Öva HÖGT :D
camilla

Inlägg av camilla »

Maste saga att jag ar helt overtygad om att han inte har vaxpropp i oronen, bland det forsta man gor da man gor en horselutredning maste val anda vara att titta i oronen?
Hur som helst, for att losa denna situation... Skulle man inte kunna hanga upp draperi runt sangen sa han inte ser er, pa sa satt skulle du ju kunna smyga in och ramsa alternativt ha sangen nara dorren sa han har storre mojlighet att uppfatta ramsan. Pa sa sma barn maste det ju vra valdigt svart att bedoma graden av horselskada, jag hade kurat med ramsan och med installningen att den gar in och men kanske oxa lagt lite mer vikt vid de andra verktygen for sakerhets skull.
Lycka Till!!
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"