Andningslarm, barnvagn och bilbarnstol köpes!

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Jannika

Andningslarm, barnvagn och bilbarnstol köpes!

Inlägg av Jannika »

Hej!

Är ute i god tid men det är väl aldrig fel? :D

Har inte tidigare använt andningslarm men tänkte inte utmana ödet fjärde gången så är det någon som har ett finfint larm att sälja vill jag köpa.

Vår gamla trotjänar-vagn börjar luta betänkligt neråt vid huvudändan så vi tänkte att nästa bebis ska slippa få allt blod i huvudet vid promenader. Vi vill ha en fräsch och praktisk begagnad med hård lift. Helst en duo men enbart liggvagn går också bra om det är rätt pris. Vi är inte intresserade av trehjulingar.

Och till sist önskar vi köpa en bilbarnstol för större barn som ännu inte ska sitta i färdriktningen, typ Britax Two-way plus eller liknande.

Vi bor i Gävle men har farfar i Falun och hälsar ofta på i Stockholm. Så allt som inte är alltför långt från dessa städer kan vi tänka oss att titta på...

Kram Jannika
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej Jannika :D
God fortsättning på er alla :D

Har just nu verkligen inget att sälja... :wink: men skulle du hitta en bra sittvagn så kan jag tipsa om en babylift som babyproffsen säljer. Kostar ett par hundra och har en hård bräda i som man också kan ta ut. Köpte den till Astrid och hade då¨bara sittvagn för övrig. Funkade mycket bra.

Kram
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack Susanne*!

Men tack vare detta eminenta forum och dess trevliga, välförsedda medlemmar har jag nu ordnat både larm och vagn. Plus lite till tror jag!

Men bilbarnstol är jag fortfarande intresserad av förstås! Och det där nätet du efterlyste har jag aldrig ens hört talas om. Kan kanske va nåt vid längre resor med plutt...

Kram Jannika
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Toppen - då är det bara bebisen ni väntar på då. :D

En kompis till mig hade ett nät när Louise var liten. Lånade det vid en långresa och det var toppen. Nu vet jag ju att det inte är lika säkert...men jag vill ändå hyra/köpa ett för att ha möjligheten. Främst, som sagt, för att slippa väcka när det är tider att passa i skola, gymnastik m.m. Sedan har jag ju haft två små som verkligen skrikt så fort de sett en bil...är nog mer farligt att ha mig på vägarna så än med nät. :wink:

När Astrid var nyfödd så skrek hon så våldsamt varje gång jag körde Louise till skolan, så det slutade med att storasyster grät varje gång. För att pigga upp stämningen lite så började vi så vad hur långt vi kom... :wink:

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Haha, komiskt i efterhand men jösses vad man får puls när det beger sig. Och mjölkpåslag! Vi har inte haft några bilentusiaster vi heller, men vi tränade nog för lite. Åkte nästan aldrig bil. Det var ju inte Astrids problem i alla fall. :lol:

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"