A true story - när mamma velar...

Skriv svar
ica

A true story - när mamma velar...

Inlägg av ica »

Hej Anna och alla andra!

Det är nu ett år sedan vi kurade Lotta, då 10 månader. Det var som om hon läst om kuren själv för hon gjorde som det stod och allt gick precis som det skulle :D
När hon så i november fick vattkoppor hade hon frossa två nätter och sov i min famn. Ingen fara... bara vi fattat att återgå till ordningen efter det!!??! Men nej, hennes ömma men korkade föräldrar :oops: började låta henne sova mellan oss, klappa på lilla rumpan tills hon somnade, skrapa på ryggen och och och you name it.
Exakt ett år efter först kurningen återgick vi till ordningen och gissa hur länge det tog? Jo, 20 minuter och så förstod hon och kom ihåg. Nu somnar hon själv, sover hela nätter och allt är frid och fröjd. Det tog 20 minuter av frågor första kvällen och här har vi skrapat, sjungit, klappat och bjudit vatten i sex veckor. Stackars barn och stackars föräldrar :roll:
Tack Anna för din "Sova-hela-natten". Undrar var vi skulle varit med denna dam om vi inte hittat hit?
Vill ännu tillägga att Lotta har en storebror som alltid har varit och är kuren själv utan att ha blivit kurad. Från dag 1 har han sovit och ätit som "man ska". Men det är ju tur att man får två olika barn så att man inte kan himla med ögonen och säga: Ja, våra barn har då alltid... För med vår nr 2 kan man aldrig så säkert veta vad som ska hända och då är det bra att ha Anna att luta sig mot :D
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Hej ica och roligt att du hittat till forumet :!: :D

Vilken härlig historia du delger oss, tack för den! Jag tror att den säkert kan ge tröst och pepp åt många andra som kommit ur spår vid sjukdom och annat strul 8-[

Kram!
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du, och TACK för alla varma ord :heart:

Och TACK för suverän historia :lol: Sådant här får mig att ÄLSKA Sova hela natten-kuren :lol: Kan inte fatta att jag har hittat på den, den är bara för bra :lol: :lol: :lol:

Gud, vad roligt. Vad glad du har gjort mig :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Och när vi ömma föräldrar inte bryter samman och tar upp lilla barnet så kommer de sova så gott igenom magsjuka, förkylningar, öronont och annat ont. Man kan till och med plocka upp dem och sanera sängen från spyor, lägga ner lilla barnet som somnar om bums :!: Det är även helt möjligt att tratta i dem vatten eller majsvälling vid behov under natten utan att väcka dem helt. Man pallar bara upp dem med en kudde och pytsar i vätskan sen lägger man ner barnet igen som sover vidare som om ingenting hänt :!:

Men som sagt så har man det bara om man är en riktigt 8) förälder och jag kan intyga att det inte alltid är så lätt. Men behöver man hjälp så är det bara att ta på sig solglasögonen så blir man ju COOLAST i stan direkt :wink:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Saara

Inlägg av Saara »

Man kan till och med plocka upp dem och sanera sängen från spyor, lägga ner lilla barnet som somnar om bums
Så sant, så sant. Gjorde det nämligen senast i går kväll på tjejen (20 mån.) 8) Skönt att sovrutinerna inte strular trots kräksjukan, som verkligen är ett elände... :cry:
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"