Snabbt svar snälla!!!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
lillaemedtre

Snabbt svar snälla!!!!!

Inlägg av lillaemedtre »

Victor och jag började kuren i helgen och jag mitt dumma nöt har redan sabbat allt som vi uppnådde!!! :cry:
Jag hade en bortglömd läkartid på fm och Victor fick inte sova som han behöver. Nu i kväll när jag skulle lägga honom började det jättebra men efter en kvart blev han megaledsen. Jag har sådan värk så jag orkade inte stå och buffa vilket resulterade i att jag var tvungen att välja mellan att låta honom gråta i förtvivlan eller ta upp honom... :oops: :oops: :oops:
Ska jag börja om från början nu med buffning eller ska jag låta honom ligga och bara ramsa?
Är det bättre om jag börjar om i morgon?
Mamma till Isabelle okt-96
Irma mars-03
Victor juni-04 kur b?rjad 050204
maxikaxi

Inlägg av maxikaxi »

Jag skulle fortsätta med verktygen som om inget har hänt. Du har kurat sedan i helgen vilket borde innebära att buffning nu bara ska vara ett absolut krisverktyg. Han är förmodligen övertrött, så jag tror på att ramsan biter. Det kan ta ett tag och du måste låta honom reagera. Våga tro på att han klarar detta och backa tillbaka så mycket du kan. Han fixar detta! :thumbsup: Tänk vad skönt det är att somna när man är så där trött, fast det kan ta ett tag att komma till ro, även för oss vuxna.. :sleep:

Stöka runt i hemmet så att han förstår att du vaktar och har fullt upp! Lycka till och berätta gärna hur det går!

Kram
Hugo 2004-08(kurad vid 4 mån)
Sofia 2006-12 (SM från start)
Petter 2009-04 (SM från start)
Erika 2011-10-03 (39+0)
lillaemedtre

Inlägg av lillaemedtre »

Jag la honom igen nu och han somnade med läggandet, solfjäder och ramsa på två mminuter.
Det kanske inte vart pajat ändå. :)
Usch jag skäms så hemsk för att jag inte tagit hand om Victor ordentligt idag.
Jag måste också passa på att säga att jag är så oerhört glad och tacksam till Anna och er som hjälper oss nybörjares barn. :D
Mamma till Isabelle okt-96
Irma mars-03
Victor juni-04 kur b?rjad 050204
maxikaxi

Inlägg av maxikaxi »

Tänk inte mer på det. Ni fixade ju detta! Sträck på dig för att du lyckades med verktygen och hade rätta attityden :)
I morgon är en ny dag och då är det bara att återgå till det normala!
Hugo 2004-08(kurad vid 4 mån)
Sofia 2006-12 (SM från start)
Petter 2009-04 (SM från start)
Erika 2011-10-03 (39+0)
br

Inlägg av br »

tvivla inte på verktygen! du kan ju detta redan! :D Kör på
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"