Hej igen
De har nu gått lite bättre m sömnen senaste dagarna.. men MYCKET mer gråt och skrik än vad de någonsin är.. och det är såå jobbigt och gör mig ledsen.. men men!!
har en liten schema fundering..
Snuttan sover tre pass a 30 min om dagen plus 12 timmar natt.. ja VET att de är för lite egentligen (sju mån på söndag), men hon har ju alltid sovit mindre än vad man "ska".
Har nu somnat henne.. det tog 27 min och jag är heeelt slut. Hon var tvärpigg när jag la henne.. känns som det behövs en schemaändring här.. *funderar*.
På morgonen så får jag verkligen underhålla henne/bära henne innan hon ska sova för hon är sååå trött, och sista passet nu på em vid kvart i fyra har hon senaste dagarna varit hyfsat pigg och vill INTE sova. I går sov hon i bilen på det passet, men somnade inte förrän efter drygt en kvart, och vaknade efter 20 min....
dagen ser ju nu ut så här :
07:00 MORGON
09:15 GRÖT
09:45 SOVA till 10:15
12:15 Lunch
12:45-13:15 Sova
14:30 Amning el mellis
15:45-16:15 SOVA
16:30 Amning
18:30 GRÖT + sista slurk amning
19:00 NATT
Skulle det kanske vara bättre att lägga om sömnpassen litegrann?? Kanske flytta morgonsovnngen till 09:15 och Luchsovningen till 12:15, så blir eftermiddagspasset lite längre?? eller vad göra?? Vet ju inte om detta bara är något hon har fått för sig just nu.. eller om det helt enkelt är så att hon behöver mindre sömn.. Hur länge ska jag avvakta innan jag gör någon förändring.. och behöver förslag på ändring tack.
Är trött och vet inte hur ja ska få det bättre. Sen gör det ju inte saken bättre att hon håller på att få tänder oxå.. ena framtanden i nederkäken har spruckit upp, och den andrakommer väl snart.. så klart hon har det jobbigt m tänderna oxå!!
:-p