hej J och Å!!
Ja, mitt medelande till er blev kort och krypiskt, fick hasta iväg det på 1 min för att få kontakt med er! Ber om ursäkt för detta..
Såg inte ditt senaste meddelande förrän efteråt jag skrivit mitt senaste så du besvarade några av mina funderingar redan innan! Du håller med mig om att de bara behöver 2 lurar/dag? vad skönt!!

vad tror du om att justera resten, eller räcker det med att bara ta bort den helt enkelt..? Hur går man tillväga om man vill ändra på något i schemat?
Jag uttryckte mig lite klumpigt angående vargtimmarna, jag menade att de vaknar främst då, och har somnat om ngn gång själva under dem, men de vaknar efter 6 och då är det stenkört att ramsa dom till sömn. De vaknar sällan resten av natten nu, de senaste nätterna ingenting. jättenöjd med detta!!

En mkt dum fråga, jag ber om ursäkt, men vad menas ,med en pangramsa? Är det som jag tror, att man säger den högt och glatt, eller är den ngn typ av ramsa som jag missat?

När de vaknar vid 6, så är de glada och snattrar, då ger jag dem en hög och glad ramsa, men då pratar de bara ännu gladare och vill komma upp!!

jag tar upp dem mellan 6.45 och 7, beroende på när och hur de vaknar. Som idag sov de till 6.38!!
Detta med ramsadet, jag tror att jag kanske ger en o annan för mkt..

har verkligen ansträngt mig de senaste 2 dygnen för att inte göra det, och jag ser ju resultat nu, de somnar ju lite fortare!!Har så svårt att urskilja Neo`s gråtläten, han låter som om världen höll på att gå under för allt!! Jag börjar dock att kunna höra mer när jag ska avvakta. Det är framför allt Neo som gråter vid läggning, och som oftast tar längst tid på sig att somna. Tindra är den som snattrar mest, och som somnar på några minuter på dan.
ingripandet.. Ja på kvällen räcker den numera med ramsa, behöver inte gå in och tillrättalägga eller solfjädra längre, det var nog bara 1:a och lite 2:a natten. Men på dagen kan jag få vagna 2-3 gngr innan Neo kommer till ro och kan komma ur sitt skrik. Jag har även där behärskat mig lite

och väntar in i det längsta. det går ju snabbare vissa lurar och dagar, men runt 20 min är vi fortfarande på idag. Det är nog så at han inte är tillräckligt trött, kanske?

Jag går ju tyvärr vid fel tid på morgonen, går 7.30-8.45 c:a. Det har hänt att en av dem somnat under den promenaden, och har då fått ta den som fmlur. Det blir långt till middagsluren, men vad ska man göra? och jag kan ju inte ha den som fmlur, då skulle de ju behöva ta morgon vid 5.30!!!
Middagsluren är under promenaden tack och lov! då har jag vagnat dem innan och sen traskat iväg när de har somnat. Neo vaknade en gång och somnade sen om under gåendet så att säga, gav en bekr.ramsa bara när han blundade, var det rätt eller?Jag går 12-13.45 så det blev ju bra. Men detta gör ju att det är svårt att skjuta på den luren, ev...
ang. ramsan, idag har den tagit bättre, faktiskt. Det är väll övningen efter att ha sagt den för många ggr, kanske....

Ska genast införskaffa ett skynke att sätta mellan sängarna, vi har det ju mörkt, men jag tror mer att det är just ljudet de "störs" av, de är ju glada iaf!!

Jag vet att man måste ha tålamod, och tro det eller ej, men i andra sammanhang har jag massor!!

Men det desperata behovet av sömn och att Annas kur verkade så bra (vilket den oxå är!) gav mig nog lite för stora förväntningar, jag drömde om en läggning på 2 min efter 4 dygn, du vet..

Att det är två kanske gör att det tar lite längre tid? Tack för att du lyssnar och för alla fina synpunkter! Och för att ni har tålamod med mig..

Jag känner mig starkare med er i ryggen, jag ska fixa detta!!
Kramar maria
Maria - 4 guldklimpar: Rasmus snart 8, Casper 5,5 tvillingarna Tindra och Neo snart 11 månader, kurade i jan-07