Huskurer för att sätta igång förlossningen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Idag har jag både gått i trappor och skottat snö. Fast snöskottningen blev lite halvdan.Testade att skotta en liten gång på baksidan men fick ge upp relativt omgående då jag fick så kraftiga sammandragningar...yes yes :lol: :lol: samt att ryggen höll på att gå av. :x När jag kom in var det kollugnt i magen igen. Bara lite fjantsammandragningar sedan dess.

Vaknade faktiskt inatt av (för)värkar- ganska kraftiga men ingen regelbundenhet samt att slemproppen gick imorse. Det ligger inom räckhåll helt klart, ska kanske fundera en gång till på färdknäppen ändå. Min sambo ställer nog upp- han är lite svältfödd för tillfället...har inte direkt haft superlust de senaste två månaderna. :wink:

Hur går det för dig Kiravles :?:
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jaaa :D du är definitivt på G, Linda :!: Heja, heja :D
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Och Kiralves som startade tråden har inte varit här sedan i onsdags? Kanske har något av alla knepen funkat??

Hoppas allt är bra iallafall :!:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

oj! Här händer det saker! \:D/

Lycka till :!: :heart:

/Fjällmor
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Åhå...
Slemproppen gick på morgonen på mig, och på natten föddes flickorna. Samma båda gångerna.
Det kan verkligen vara dags nu!! :D
LYCKA TILL, och kämpa på med profylaxen gumman!!! :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

LindaVega??? Var är du :?: :D :D

Och Kiralves är inte tillbaka än... :shock:

Ujuj, så spännande :!:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Många bebisar blir det :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

\:D/ \:D/ \:D/

/Fjällmor
Alexandra
Kontakt:

Inlägg av Alexandra »

Såhär gjorde jag:

*baka & laga mat och fyll frysen med
*städa och bädda rent minst 1gång/v
*gå långpromenader på ojämn mark... (själv gick jag upp för en slags ravin här i närheten - fullständigt livsfarligt, men jag var smått desperat...)
*färdknäppa... fast efter 2ggr på en dag var jag fullständig mörbultad :lol: och var tvungen att ligga stilla resten av dan!

... och inget hjälpte... gick 10dgr över med första barnet och 12dgr med andra... :wink: men de var inte så stora för det... 3100 resp 3615

Min mor köpte för all del en liten flaska ricinolja för det hade hon hört skulle sätta fart på´t, men den hann jag aldrig pröva - thank God!
Så det kanske skulle kunna vara nått - hota med ricinolja...? :roll:

Min erfarenhet säger: den kommer när den är redo... inte förr inte senare...

Vi får väl se om jag är lika insiktsfull och klämkäck när det börjar närma sig för min egen del :shock: :? :D

Kram, Alexandra
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
nilam

Inlägg av nilam »

Alexandra skrev:Min erfarenhet säger: den kommer när den är redo... inte förr inte senare...
Håller helt med dig Alexandra, har gjort precis allt du skrev och lite till :wink: första tjejen kom på dag 24 andra på dag 13 och nu har jag gått 13 dagar över tiden med tredje barnet, det måste vara ett gott hem den bor i 8)

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Ja, men just det, Nilam, du har ju också gått över tiden!!

Ja, var är alla....?? :D
Det blir spännande att få veta!

kram anna
nilam

Inlägg av nilam »

anna, fick precis ett PM från TP som skrev "vad tiden går fort" verkligen, kan inget annat än att hålla med, gick profylaxkursen i september och vips så är man 14 dagar över tiden och jag skulle ju ringa dig......... :shock: , men får väl försvara mig med att allt känns bra, jag har inte tränat mycket men känner ändå att jag är på banan, avslappning och andningen fungera och jag har en possitiv målbild med mig från mina tidigare förlossningar.

Idag har jag varit på överburenhetskontroll på östra, gott om fostervatten och var öppen 1-2 cm, doktorn "görade" runt lite :shock: så förhoppningsvis så kommer det igång under helgen, här i Göteborg får man gå 3 vecor över tiden, så om max en vecka får jag väl träffa den lill* som gömmer sig här inne.

Jag maximerar gravidiitetstiden för detta är (kanske) den sista :wink:

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
lilltjejen

Inlägg av lilltjejen »

Hejhej!

Trappor funkade för oss. Gick massvis med trappor. Upp och ner, hemma och ute. 1 h efter utomhuspasset satte värkarna igång och 2 h senare åkte vi till förlossningen. :lol:

Men, som sagt. Jag tror precis som det stod innan, att bebben kommer när den är redo. Ibland får man vänta länge... :roll:

Gick själv 15 dagar över tiden. Mitt bästa råd till er som väntar är. NJUT!!!! Vila, vila och vila! Ät och drick och vila och sov lite till. Rätt vad det är så händer det och då behövs kraften. Vår Lilleman kom mitt i natten och just under värkarbetet och förlossningen önskade jag innerligt att han hade kunnat vänta till efter natten. För jag var såååååå trött! Varför gick jag i alla dessa trappor just på kvällen? Men allt gick bra!

:P
Dipl. SHN-kurare!
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: Ja, nu är det ju ingen idé att ringa, nilam :wink:
Stort och varmt lycka till! :heart:

kram anna
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Varmt lycka till, nilam :heart:
Nu håller vi alla tummar för att du får åka i helgen, och att allt går bra :!:
Kramelikram Mia
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"