Hon har alltid sovit lite mindre än "tiderna enligt boken" om ni förstår vad jag menar.
Hon är nästan alltid glad - tar en stund innan hon "vaknar till " efter middagsluren men annars är hon glad och pigg.
Trots att detta pågått ett par månader känner jag mig orolig för att hon sover för lite.
Idag sover hon 12 timmar natt samt 45 min på dagen.
Vi har försökt få henne att somna om efter 45 min vilket varit omöjligt - hon har gråtit/skrikit sig igenom resten av tiden.
Istället tar jag upp henne när hon vaknar (nästan alltid på pricken 45 min!!) och sitter med henne i soffan och läser eller kramas tills hon är redo för nya upptåg - tar mellan 2-15 min oftast.
Vi har haft problem med läggningar dag som natt men det fungerar bra nu igen - dock har hon svårt att varva ner och gnölar 2-15 min - dock inte ledsen så hon får "vara ifred".
Gör jag fel som låter henne sova 45 min ? Om hon vissa dagar sover lite längre ( 1 timme ibland ) blir det alltid problem med läggning på kvällen eller att hon vaknar tidigt så det verkar inte som om hon behöver mer sömn.