Barn född omkring 7 aug

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

förlåt... mitt mail var lite negativt... och ledsamt.

vi mår såklart superbra oxå... :oops: :lol:
Mamma till två pigga och glada söner,2005 + 2010
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Hej
Kul att du sätter lite sprätt på den här tråden igen alfsmamma. :D Här hemma lunkar det på som vanligt. Som ni kanske ser i min "signatur" så väntas det ju smått här i slutet på mars, så jag slipper alla funderingar på ev. barnpassning å sån´t. Min fp överlappar nästa barn med några veckor och nästa barn ska jag snåla ännu mer med fp, som tur är har jag bra fp och kan vara hemma länge. Vad ska man säga om lilleman då? Hmm...finns ju så mycket att skriva, han lär väl väga sisådär tolv kg och vara mellan 81-83cm lång skulle jag tro...efter det så vanliga "matstrulet" kring dryga året har han fått en himla aptit igen. Vi var tvungen att sluta med välling för några veckor sedan eftersom han inte tål fullkornsvälling av nå´t slag...han har alltid haft fart på magen denne lille man, men efter en långdragen magsjukediarré så började vi fundera om vad denna "fart" verkligen var normal. Till slut tog vi bort vällingen och problemen försvann. Nu äter han gröt morgon och kväll istället...på kvällen blir det oftast bara några skedar. Hade han varit välling-fantast hade man ju kunnat gå tillbaka till 6-mån välling, men vi tyckte att det kändes onödigt, och han har inte saknat flaskan en sekund! Det enda som är synd är att nu måste mamma kliva upp och göra gröt istället för att mysa med välling i sängen! Lillen har ju gått sedan han var elva månader, men klättringen har dröjt, den har han nog tänkt spara tills det kommer en liten bebis i huset :shock: Han har 16 små gaddar, men fortfarande ingen kalufs att tala om, fastän det blivit bra mycket mer de senaste månaderna. :wink: Sömnen funkar riktigt bra, han sover för det mesta som en liten gris, 12 timmar natt och 1,5 timme på dagen. För det mesta sover han 12.30-14.00, men det är inte såå himla noga nuförtiden. det mesta funkar att rucka på någon gång emellanåt. Han brukar ha ungefär (grovt uppskattat) en natt i månaden som "strular" då vi får gå in och trösta efter mardrömmar (antagligen) inte mycket att orda om tycker jag när det är så sällan :D I lördags var vi på badhuset och maken till glad unge var det länge sedan jag såg. Han ville helst inte att jag skulle hålla i honom...försökte slingra sig loss fastän han inte hade någon badring!

Ja, det var lite (eller mycket) om oss! Tjingeling så länge!
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"