Sedan sonen börjat resa sig i spjälsängen har läggningen vid dagsömnen blivit lite av en utmaning. Innan detta har sonen under en period somnat relativt bra vid dagsömnen, har inte alltid gjort det. Med hjälp av verktygen fick vi till det riktigt bra tillslut och sonen somnade till och med själv vid många tillfällen!
Nu har den lille lärt sig att stå i sängen och detta har resulterat i att han istället för att böka runt lite och sedan somna av sig självt, alternativt gny och bli lite buffad, så "kastar" han sig på spjälorna och står och "jassar" glatt istället...
Jag lägger tillrätta och buffar om med avslutning av solfjäder, som "vanligt" men i och med att han inte ligger kvar så tar läggningen längre och längre tid.
Sonen ÄR trött när han läggs men varvar igång med "spjäldans" och lek. Ska jag vara "strikt" med tillrättaläggningar eller låta honom hållas med spjäldans och vänta ut honom(skulle kunna ta en timma)? Eller en kombination?
Han har även börjat att bajsa lite hur som helst så mitt i läggningarna kan jag få ta ett blöjbyte...
Sonen är 8,5 månader.