... hur började förlossnignen...

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

Varmt välkomna hem Päivi och lilla Sofia :heart: Jo jag vidhåller envist att nyfödda bebisar skall kallas "lilla" för inte är de stora inte... :wink: :heart:

Hoppas att du snart mår bättre Päivi :D :heart:

Varm kram från Nancy
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev: Och så en tjock liten Sofia! :heart: Var kan man se henne som alla skriver? Fattar inte.... 8-[
Jannika, om du går längst ner på Päivis "svar" så har du länkar där :D

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Välkommen hem Päivi, skönt att höra att allt gick bra ändå efter omständigheterna. :shock: Vilken dramatik- men jag säger som du. Det är TUR att vi har så bra förlossningsvård som vi har i Sverige.
Hoppas att du mår lite bättre snart.

Massor av kramar :heart: Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Gäst

Inlägg av Gäst »

Så var det bevisat igen - man skall inte skriva något på den beryktade Tredje Dagen Efter, :roll: för nu har vi här helt andra vibbar idag...

Ingen mer feber har infunnit sig idag efter nattens panodilknarkande för att kunna amma liten Sofia - som dygdit vaknade klockan halv ett för en nattmatning, och nästa gång vid halv sex... 8) ... fast det var nog för att jag fuskade. :oops: Jag tutade i henne lite ersättning inför natten för att själv få sova bort febern innan hon skulle få bröstmjölk igen - och planen fungerade bra... :oops:

NU skall jag sätta mig och skriva blogg - om jag får -BB-vistelsen finns det ju ett och annat roligt att säga om... 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

... så vi skall kanske ta och knyta den här tråden nu.. :lol:

Jag är lyckligt lottad jag, som är omgiven av alla er varma själar. :heart:
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

Ånej, inte knyta tråden riktigt än! :lol: Jag bläddrade tillbaka en sida och hittade din förlossningsberättelse, sökte länge i din blogg #-o men hittade inget där. Nu, när jag har läst, kan jag bara konstatera att det gick ungefär som för mig, bortsett från att jag sattes igång med piller, dropp och sprängd fosterhinna. Det ledde också till snitt... :roll: Jag hoppas att du klarar av att stå upprätt snart :lol: och att ni båda mår hyfsat!

Snitt är väl inte så hemskt ändå, sist och slutligen. Bara en annan sorts förlossning... :wink: Och en sån SÖT! :heart: Förlåt, jag svamlar, men jag blir bara så nostalgisk (läs: BEBISSJUK!) när jag ser de där små plastlådorna - som är så fantastiska att gå och hänga över när man behöver transportera sig någonstans och helst går krökt i en 90 graders vinkel med en hand om magen. För mig kändes det nämligen som om hela mitt inre höll på att trilla ut... :roll:

Så otroligt! Hon kom ju ut till slut, även om jag faktiskt började tro att hon helst låg där i magen i några år till, minst! :-$ 8-[

\:D/ =D> :thumbsup: BRA JOBBAT av er alla tre, och GRATTIS än en gång!
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: NU har jag fått se lilla prinsessan! SÅ fin!

Gott nytt år, Päivi! Och lilla fröken Sofia. Och URSÖTA storebror! Och pappa förstås.

Kram Jannika
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Hej Pävi!

Stort grattis till lilla Sofia! Underbart att ni är välbehållna!
Din förlossning låter nästan identisk med min egen och vill du ventilera PM:ar jag så gärna. Skillnaden var att jag pga sjukdom (havandeskapsfögiftning och skenande blodtryck) sattes igång och hade 16 h värkar med 2 min mellanrum utan att öppna mig mer än 3 cm (14 utan epidural, 2 med). Resten är i princip samma historia. :shock: :roll:
Inte riktigt den förlossningsberättelse men skrivit ner och jag kände mig i alla fall j-ligt snuvad på själv "födandet". För som du skriver, vad är poängen med att ligga och kräkas medan magen sys ihop och (tillägger jag) ligga ensam och gråta på uppvaket medan maken och nya bebben ligger och myser på rummet? :cry:

Njut i kaoset, skrev en vän till mig. Bra tips tyckte jag! :wink: :D

Gott nytt år!
Jennie
En goding till son född 0603 :heart:
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Grattis till lilla söta Sofia! :D :D :D
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: Plockar fram den här tråden en sista gång, efter att ha läst min egen julsaga på bloggen en gång till... :shock: Den skrevs ju innan förlossningen, så nu undrar jag över det här med mammaintuition... :!:

:arrow: Hur visste jag att bebisen är en hon :?: ("Henne skall vi haaa!")

:arrow: Hur visste jag att bebisen skulle vara osedvanligt? stor :?: Min BM hade aldrig sagt ett dyft om att det skulle vara en "stor" bebis.. :shock:

:arrow: Hur i hela h-sicke kunde jag "veta" att det skulle sluta med snitt - efter att vi åkt in till förlossningen :?:

:shock: :-k :shock:

Skall i fortsättningen läsa mina egna bloggar liiite noggrannare... 8-[

Tack en gång till till alla som gratulerat oss i den här tråden! :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Antagligen för att du är en osedvanligt klok kvinna. På flera olika plan! :heart: Kram du tappra! /Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

:oops: :lol: :oops:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"