Underbara standardmodell..
Underbara standardmodell..
Vaskade av lilleman och la honom (i vagnsinsatsen på golvet!) 20.00 och bjöd på en bonustimme för storebror som snaskade lite popcorn med en treåring. Sen gick Simon och la sig i resesängen kl 21 och vi kunde umgås och dricka vin och champagne i lugn och ro. 8)
Väckte de små stackarna 02.45, stoppade dem i bilen (min man drack inte
Det är helt enkelt underbart!
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. 
Måste bara säga det att min vänns pojk som är 11 mån, vakna upp flera gånger. Dom tycker det är fantastiskt med våran son, men dom kan nog inte riktigt begripa att det är standardmodellen som gjort han sån, dom tror att han är så lätt med sovtider o det var han absolut inte innan, svärmor tror heller inte på det
, hon tror han är född sån
./ indra
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Hej Indra och Mindy,
Jag hade precis också skrivit det ni skrivit. Det är ju bara för roligt när saker FAKTISKT fungerar
Här kan ni läsa om vår fantastiska jul och standardmodell i sitt esse.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... c&start=15
Tack för forumet!
Jag hade precis också skrivit det ni skrivit. Det är ju bara för roligt när saker FAKTISKT fungerar
Här kan ni läsa om vår fantastiska jul och standardmodell i sitt esse.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... c&start=15
Tack för forumet!
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
Nåja, jag kan ge prov på båda delarna...
Gustav 4 år, som fått tillåtelse att vara uppe så länge han orkade, kom själv och sa till strax efter 20 (en hel timme efter ordinarie sovtid
) att han var trött och ville sova. Somnade under en filt på en sitt puff och sov tills vi skulle gå hem från festen, flyttades över i sulkyn (som vi tagit fram enkom för denna nattpromenad), sov i sulkyn hela vägen hem och flyttades över till sin säng och sov sen till 08.30. Tolv timmar alltså. Så där har han varit sen han var 3 månader gammal
.
Ivar däremot somnade ordinarie tid i vagnen men vaknade sedan med jämna mellanrum och tjoade. Inte ledsen men missnöjd och undrande. Men det var ju ingen fara, han klarade denna avvikelse från rutinerna bra och veckan har flutit på utan strul. Gott nytt år alla!
Gustav 4 år, som fått tillåtelse att vara uppe så länge han orkade, kom själv och sa till strax efter 20 (en hel timme efter ordinarie sovtid
Ivar däremot somnade ordinarie tid i vagnen men vaknade sedan med jämna mellanrum och tjoade. Inte ledsen men missnöjd och undrande. Men det var ju ingen fara, han klarade denna avvikelse från rutinerna bra och veckan har flutit på utan strul. Gott nytt år alla!
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3