Jag får honom inte mätt :( 3,5 mån

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Här går det ju alldeles förträffligt! :thumbsup: :lol:

Hojta om du vill ha mer input :wink:

Kram!
/Fjällmor
Mindy

Inlägg av Mindy »

Jamen Beccisen, jag har valt att vända på det! :wink: (Ha, ha vad jag är kaxig nuförtiden 8) ) Och tackar övre makter för att jag HADE rutin innan jag stötte på Viktor Mattrasslaren. :roll: :wink: :lol: Annars hade jag varit fullkomligt övertygad om att jag var en talanglös matare liksom. Men visst, jag håller med om att de är olika!

Och glöm inte att det BLIR bättre! Bättre och bättre dag för dag....för såna här Skräp gillar riktig MAT! :D
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej beccisen!

Hur går det för dig...? :D

/Fjällmor
beccisen

Inlägg av beccisen »

Hej Fjällmor :)

Tackar som frågar!! Det går bättre och bättre och inatt valde jag att få honom att sova hela natten utan att äta för första gången. Tog även bort nappen när han ska sova. På dagen efter måltiderna får han fortfarande ha den ett tag till :) Gjorde likadant med min stora tjej och det funkade bra.

På dagarna är det ersättning som gäller istället för bröstet och det har blivit mycket bättre och han är inte alls lika missnöjd :) Gröt går ner och banan är en favorit. Håller på mad majspuré, men det är inte lika populärt än :)

Han springer runt i sin gåstol och vänder sig fram och tillbaka och ålar sig fram. Duktig liten kille på 4 månader (idag :) )

Livet känns lite ljusare nu och det blir bara bättre :)

KRAM
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh vilken härlig läsning till morgonkaffet!
TACK! :D :heart: =D>

Litet tips: Rotsakspurén i recepttråden kanske smakar herrn? Både den och ärtpurén är mer smakrik än majspuré - vilket brukar behaga vissa kräsna små älsklingar... :wink:

pussa godingen på mätta magen från mig :heart:

/Fjällmor
Mindy

Inlägg av Mindy »

Åh! :D Vad ROLIGT att läsa beccisen! :D
Härligt jobbat! :thumbsup:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
beccisen

Inlägg av beccisen »

Tackar :)

ska genast kolla tråden och inhandla ingredienser imorgon :!:

En annan positiv sak är att stora tjejen (2år) som alltid varit kräsen vad det gäller mat har börjat smaka mer och mer saker eftersom lillebror gör det :)

Det gick jättebra enda tills hon tog hans ersättning och trodde det va välling :!: Hade jag haft en videokamera då så hade jag nog fått pris för den snutten :) Jag trodde ungen skulle vända in och ut på sig själv efter den samkupplevelsen :roll: Det var INTE populärt :lol: :lol:

kram kram
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :heart: :lol:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"