Dagarna ser ut som så att jag bär honom 75% av hans vakna tid annars gnäller han hela tiden... Jag vet, det blir inte bättre då men jag resonerar som så att han är så trött att han inte vet vart han ska ta vägen. Detta pga att han aldrig sovit en hel natt. Han vaknar i snitt 2 gånger per natt och har hittills krävt ammning eller flaska för att somna om.
Så jag bestämde oss!
Körde första kurnatten igår och det gick över förväntan. Viktor vaknade bara en gång och efter 40min ramsande så sov han igen.
Min ena fråga gäller fmluren. Viktor brukar alltid sova 9,30-11,00. Idag körde vi kur och det tog 20min att somna och jag väckte honom kl 11. Då fick han ju alltså bara 1h 10min sömn. Skulle jag ha låtit honom sova 1h 30min men då spräckt schemat? Det kändes viktigast att hålla tiderna.
Saken är ju den att han nu är sjukt trött och det kommer att bli svårt att hålla honom vaken till klockan 15 då han brukar sova 45min.
Borde jag kanske flytta fram hans fm lur 30min eller en timme?
Den andra frågan gäller mat. Barnet ska äta så mycket som möjligt på dagarna men ska man verkligen tvinga i barnet mat? Då får det ju en dålig relation till maten.
Jag hoppas att jag har missförstått