Huskurer för att sätta igång förlossningen
Huskurer för att sätta igång förlossningen
jag är tidigare snittad och min Bm sa att jag inte får ha en för utdragen eller komplicerad vaginal förlossning för då snittar de hellre igen. Idag kollade de mig, jag är i vecka 38 och hon tror att min baby är ganska stor över tre kilo nu, hon tror att det är ok för mig att föda den om jag inte går över tiden, men går jag över tiden är risken att den blir lite väl stor för mig så de kommer snitta mig. jag vill absolut inte snittas igen, har sett fram emot att föda vaginalt. Nu undrar jag, har ni några tips på hur man kan få igång sin egen förlossning, min baby är ju färdig nu, och jag vill gärna att den kommer ut nu den vanliga vägen.
Den som talar illa om andra i din n?rvara, talar illa om dig i din fr?nvaro.
-
*frieda*
-
kattklo
-
*frieda*
-
*frieda*
Ja,hmm, det sägs att mannens produktion och ork ökar av just ägg och sparris, även persilja har jag hört
Helt ovetenskapligt, alltså, men hur många småbarnspappor har lust och ork TRE gånger samma dag
Då kan nog div. huskurer behövas för att hjälpa till lite
Annars kan man ju putsa fönster och byta gardiner, det sägs skynda på
Och då behöver man ju inte fråga guben om hjälp 
Helt ovetenskapligt, alltså, men hur många småbarnspappor har lust och ork TRE gånger samma dag
Annars kan man ju putsa fönster och byta gardiner, det sägs skynda på
urk färdknäpp
färdknäppen känns som alldeles för jobbigt, men snart är jag villig att prova även det, men hur ska jag få med min man på det, tre ggr på en dag med 20 månaders tvillingkillar i huset...dream on
men vi får väl prova på lördag då han är hemma hela dagen:)
känner mig bara så extremt osexig, jag är ju jättegravid
men vi får väl prova på lördag då han är hemma hela dagen:)
känner mig bara så extremt osexig, jag är ju jättegravid
Den som talar illa om andra i din n?rvara, talar illa om dig i din fr?nvaro.
hej
När jag var och lånade bilbarnstolen förra veckan hos en kompis så var det en kompis till henne som sa att man ska ut och cykla.Inget maraton utan sådär lite lagom.Hon cyklade och två timmar senare gick hennes vatten och förlossning strax senare.Och jag provade i måndags morse.Jag och Jacob var ute och cyklade på förmiddagen en 45minuter fram och till baka i lagom tempo.Du kan ju läsa vad som hände med mig på kvällen i måndags.Jag vet inte om det var tillfällighet eller om det verkligen stämmer, men det skadar ju aldrig att prova.
Lycka till!
Ulrika
När jag var och lånade bilbarnstolen förra veckan hos en kompis så var det en kompis till henne som sa att man ska ut och cykla.Inget maraton utan sådär lite lagom.Hon cyklade och två timmar senare gick hennes vatten och förlossning strax senare.Och jag provade i måndags morse.Jag och Jacob var ute och cyklade på förmiddagen en 45minuter fram och till baka i lagom tempo.Du kan ju läsa vad som hände med mig på kvällen i måndags.Jag vet inte om det var tillfällighet eller om det verkligen stämmer, men det skadar ju aldrig att prova.
Lycka till!
Ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02
och till goaste tjejen Liw 1/1-07
Är själv intresserad av att "hjälpa" naturen på traven lite
Färdknäpp låter trevligt i teorin men det finns inget jag är mindre sugen på just nu
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
LindaVega
Skotta snö, då
Har hört att krattning ska funka bra, men hos dig är det väl svårt med det, så kanske sopa/skotta snö funkar i stället
Håller tummarna för att du inte ska behöva vänta alltför länge
Kanske tillhör du en av de fem procent, som faktiskt får på BF-dagen
Lycka till
Kram Mia
Skotta snö, då
Håller tummarna för att du inte ska behöva vänta alltför länge
Kanske tillhör du en av de fem procent, som faktiskt får på BF-dagen
Lycka till
Kram Mia
Ähum.
Färdknäppen tror jag mest på. Det var min barnmorskas absolut mest heta tips. 8-[ Eftersom jag (som så många andra) var så innerligt trött på alltihop övertalade jag mannen.
Samma natt fick jag värkar... ringde bb och allt men så avtog det.
Det här var ett par dagar före bf.
Provade igen på bf. Värkarna satte igång vid samma tidpunkt på natten och den gången gick det vägen.
What can I say? 8)
Varma hälsningar
Carin
Provade igen på bf. Värkarna satte igång vid samma tidpunkt på natten och den gången gick det vägen.
What can I say? 8)
Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
Ähum.
Färdknäppen tror jag mest på. Det var min barnmorskas absolut mest heta tips. 8-[ Eftersom jag (som så många andra) var så innerligt trött på alltihop övertalade jag mannen.
Samma natt fick jag värkar... ringde bb och allt men så avtog det.
Det här var ett par dagar före bf.
What can I say? 8)
Varma hälsningar
Carin
What can I say? 8)
Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
-
*frieda*