När blir måltiden en timme?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
TorpSara

När blir måltiden en timme?

Inlägg av TorpSara »

Jag är lite förvirrad av tiderna 2-2. Som det är nu så fungerar det oftast bäst med att Edde får ett "vanligt" mål om 1,5h och sover sen på sista slurken. Men som tvåmånaders så blir det ju lite korta pass vaken och ofta så gillar han ju att vara vaken 2 timmar när vi har "vardag" (i jul har alla kusiner kört fullständigt slut på honom... :D ) Ska jag:

Ha ett mål på 1,5 timme + 30 minuter vakentid till?
Ha ett mål på 2 timmar med start- och slutbröst (det känns lite tätt med amning då)?
Ha ett mål på en timme och en timme vaken till?

När börjar målen omfatta en timme och hur går de till då? Samma som 1,5 men med mindre gos emellan brösten och mer efter?

En till sak: Edvard sover i allmänhet 5,5-6,5 timmar natt. Hur ska vi göra då natten blir kortare? Vagna en halvtimme eller låta det vara jämt?
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=8887
Här finns allt du beöver veta om 0-2 månaders bebbar.

Jag har för mig (rätta mig någon om jag minns fel!) att det är vid 2 månader måltiden dras ihop till en timme.
I vilket fall gör man ett schema, 2-2 som man sedan följer.

När man drar ihop målet matar man ur bröst 1, rap, när bebben bryter, bröst 1 igen, rap, och så direkt på bröst 2 i 2 omgångar tills bebis är proppmätt. Sedan är det dags för möte, byte och umgänge
Han med, och vaken. Och läggs efter 2 timmar från målet började, nu UTAN insomningsslurk.

Din sista mening förstod jag inte riktigt. :oops:
Men när du spikar schema ska du även spika en FAST nattmåltid.
Han kan sova 6 timmar i denna ålder, sätt klockan. Allt som händer före och efter klockslaget vagnas bort.

Hur gick det med resan i julas förresten? Åkte ni i sovtiden eller hur blev det?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

sorry... :oops:
En 2 månaders ska klara 8 tim natt, (spikad nattmåltid) det blev fel där.

anna igen
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Guld! Tusen tack! :heart:
Då ska vi testa att söva utan insomningsslurk. Nu gick det inte så bra, men det kommer väl... :roll: Han somnar ju aldrig vid bröstet, men vill tydligen komma till ro där fortfarande om han inte vagnas.
Jo, du svarade på min sista fråga, om nattid. Då vagnar vi! Vi kör ett par veckor på sextimmarsnatt nu, sen tar vi åtta timmar. (även om han sjäv har haft 7,5 en gång... Hans ömma moder längtar verkligen efter 21-05...

Resan gick superbra! Tackar som frågar. Vi åkte 21 och han sov som en sten hela vägen både dit och hem. :thumbsup: Sen är det ju konstigt att lägga sig på ett nytt ställe, så det var trixigt med sömnen ett par dygn, men det var det lilla verkligen.
Mindy

Inlägg av Mindy »

Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"