åh, tack för era svar, ni är underbara
Jag, jag har helt enkelt kört fast.. vet inte riktigt hur jag skall ordna upp det, men det verkar som en "minikur och schemaändring" skulle sitta fint på plats. Idag vaknade hon tio över sex, fick en pangramsa och låg o vred sig litegrann och så... för att sedan somna om tjugo i sju, och jag gjorde morgon kvart över sju .. HÄRLIGT

hon har därför varit mycket piggare i dag.
jag skulle vilja behålla schemat som är på ett ungefär, dock ha ett 1 1/2 timmes sovpass på lunchen.....
MEN; hon har aldrig sovit så länge i sträck.. eller jo, under en period för tre månader sedan, då sov hon så länge på förmiddagen, så hon kan ju..
Men hon vaknar ALLTID efter 30 minuter nu... och verkar pigg.. så det här m att sova i vagnen en och en halv timme vet jag inte riktigt hur det ska gå.. hon kommer ju bara försöka resa sig upp ... Ska mna då hänga för nåt på sittvagnen, samt går det att lägga barnet på mage i sittvagn?? Samt ska jag ramsa då eller vad gör jag???? inte provat nämligen... usch... det är jobbigt just nu, är glad att ni finns som stöd här i tråden
inne sover hon ALLTID i spjälsängen.. hon har sedan vi började kura bara sovit i sin spjälsäng, samt i bilen några gånger, då har vi passat på att åka iväg när hon ska sova, vilket altid går bra... MEN anna wahlgren rekommenderade mig att BARA sova i sin säng tills kuren sitter, så därför har jag inte varit iväg m henne och så när det är sovdags.. passar på att göra saker när hon är vaken.
Så alltså, går det att ha kvar schemat på ett ungefär, och kanske försöka mig på så här:
06:30 MORGON+ Amning
08:45 Gröt
09:00-09:45 Sova
11:30 Lunch
12-13:30 Sova
14:30 Amning plus fruktpure
16-16:45 Sova
16:45 Amning
18:30 Gröt+ bad
19:00 NATT
Det här är ju nästan som i dag, bara det att jag skjutit på tiderna lite... PLUS att ha en och en halv timme sömn vid lunchen.
MEN, hur skall jag lyckas få henne att sova så länge efter lunch när hon ALDRIG gjort det... visst, säger ni att det går så tror jag er.. Men har läst många som kämpat och aldrig lyckats m långlur efter maten.... Så behöver tips om jag skall införa det.
KRAM från mig