Blöder men gravid?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Mata

Blöder men gravid?

Inlägg av Mata »

:roll: Jag är nu gravid (?) för tredje gången i år... Nu är det vecka 13. De senaste 2 veckorna har det dock kommite lite blod emellanåt. Första gången det hände var jag ju pangsäker på att det skulle bli missfall igen, men så slutade det blöda. Efter några dagar åkte jag och gjorde ultraljud, fick se en pigg liten krabat därinne, jättekul tyckte jag. Inget svar på varför det kunde komma blod.
Gynekologen frågade om vi haft samlag, jag sa att vi inte Hrm... praktiserar såna saker under graviditeten. Han trodde då att min man antagligen går till någon annan... :roll:
I vilket fall så har det kommite lite till och från sen dess. Några dagar inget, sen rätt mycket igen. Det är rätt brun/beige-aktigt (blodet alltså).
Jag har inte varit med om detta under mina andra graviditeter, förutom då som det slutade med missfall.
Jag antar att det är det som är på väg att hända igen, men jag skulle gärna vilja höra historier om de som vart med om liknande men ändå fått en bebis :D

(P.S. Kära V. om du läser detta, berätta inte för någon är du snäll, jag tycker ju det är lite av en sport att hålla det hemligt så länge som möjligt, och blir det missfall igen så tycker jag bara det är jobbigt när hela världen vet om det.)
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Jag skulle be att få göra UL igen - och till någon annan som inte är så urbota korkad. :evil:
Du kanske inte bryr dig, men det finns säkert de som skulle kunna bryta ihop fullständigt efter en sådan kommentar. Och hur vet han att det är du och inte maken som väljer avhållsamhet under graviditeten???

Har ingen egen erfarenhet, så något annat råd kan jag inte ge.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej!

Vill bara säga att jag blött under flera av mina graviditeter, inte speciellt mycket, men tillräckligt för att oroa mig!
Har även haft två missfall, men då har jag blött MYCKET och även haft ont, och det har jag inte haft när det gått bra.
Blödningarna har dock slutat kring vecka tolv.
Håller med /LO, prata med din bm och begär extra ultraljud, så slipper du oroa dig :!:
Lycka till-1
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
T.P

Inlägg av T.P »

har även jag haft blödningar under grav nr 2 ....
apropå komentaren fr gynekologen blir jag :shock: :evil:
barn födda 04/06/08
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej,

jag hade blödningar från v 7 till v 19 ungefär när jag väntade mitt andra barn. Sedan fick jag blödningar igen i sjunde månaden. Var på tusen UL (eller så) men allt var ok.

Lycka till!

Pea
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!
Grattis till magen! :D :D :D
Jag har också haft blödningar i båda graviditeterna, utan att det varit något. Varför visste dom inte, men de sa att jag inte skulle vara orolig, för allt var bra.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Mata

Inlägg av Mata »

Det är ju världens grej att åka på fler ultraljud! Det kostar 260:-, sen får man vänta kanske en timme medans mannen (som fått ta ledigt) passar barnen i ute i kylan... :shock: :)
Visst, vill man veta, men jag tror jag avvaktar lite, det finns ju inte så mkt man kan göra. Ska på vanligt ultraljud vecka 3 i januari, så jag tror nog jag väntar. Men det var väldigt roligt :roll: (hrm...kanske inte för er då det hände) att höra om de som fått bebis iallafall :D .
Knepigt, knepigt det här. Näää, man "skaffar" inte barn.

LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

En fråga bara, varför måste du betala för UL? Jag har också gått på massor av UL denna grav säkert 7 st ( pga havandeskapsförgiftningvid förra grav) men det ingår liksom i paketet "fri mödravård" :roll:

Håller tummarna för dig och hoppas att allt går bra denna gång

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

LindaVega skrev: En fråga bara, varför måste du betala för UL? Jag har också gått på massor av UL denna grav säkert 7 st ( pga havandeskapsförgiftningvid förra grav) men det ingår liksom i paketet "fri mödravård" :roll:
Det beror nog på vart i landet man bor :roll: Vi bor i Uppsala, vi betalde 120 kr för ultraljud exklusive bilderna, som kostade 40 kr :wink:
Mata

Inlägg av Mata »

Apropå gynekologens kommentar… Som tur var känner jag min man bättre! Rätt löjlig kommentar faktisk. Jag sa att det inte är mitt påhitt, det är inte ens min mans påhitt. Det känns inte rätt bara. Finns det några djur som fortsätter att para sig när honan blivit gravid? Människan ska ju alltid komma med egna påhitt. Inte alltid är de dåliga, men varför klaga över att man inte känner någon lust (kvällstidningstema?) när man är gravid eller har småbarn?
Man kan väl vara glad att naturen har ordnat det så. Annars skulle man väl få en bebis var nionde månad sisådär… Kul ett tag kanske… :)
Jojo, jag vet att det finns preventivmedel, men jag förstår mig inte på dem riktigt. :roll:
Den där gynekologen var uppriktigt chockad över vårt beteende, varför han nog inte kunde föreställa sig att en man kan vara utan … så ”länge”.
Varför blir män gynekologer överhuvudtaget??? På gynakuten verkade det bara finnas manliga gynekologer, systrarna var dock kvinnor.
Är det bara jag som är så pryd av mig? :oops:

Nu har det inte kommit ngt på ett par dagar så då känns det rätt okej igen. Ska ringa MVC och fråga lite imorgon.

*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Mata: Hur gick det :?: Fanns det någon bebis :?:
Mata

Inlägg av Mata »

Aha! Frieda, nu förstår jag vad en hjärtebarnskontrollant är! Du kollar förstås hur det ligger till med hjärtebarnen…
:D Jag vet inte riktigt, jag väntar fortfarande på nästa ultraljud i slutet av januari. Som sagt är det rätt dyrt här. Jag bor i Södertälje kommun och gick till Södertälje sjukhus. En vän till mig som gick 7 ggr på ultraljud betalade för det också, så jag antar att det är så här.

Ingen bebis har i alla fall pluppat ut, så jag hoppas på det bästa, samtidigt oroar jag mig lite för att jag inte mår ett dugg illa längre. En annan vän till mig gick omkring med ett dött barn i magen i ett par månader, det upptäcktes på det vanliga ultraljudet i v. 18, så jag antar att det kan vara på det viset också.

Jannika

Inlägg av Jannika »

Nejdå, nu ska vi inte ta ut några sorger i förskott. Du kanske bara har turen att vara en av dem som inte MÅSTE må illa så förbövlat. Jag håller alla tummar! :heart:

Kram Jannika
Mata

Inlägg av Mata »

Var äntligen på ultraljud igår! Där simmade visst ett litet skrutt runt. Det var bara v.16 räknade barnmorskan ut, svårt att räkna på mig annars eftersom jag har förskräckligt oregelbundna cyklar.

Blödningen berodde troligtvis på att moderkakan sitter väldigt nära utgången vis livmodertappen, därför får jag komma tillbaka på ultraljud i v.30. För det mesta så flyttar den ju på sig (moderkakan) tills det är dags, så det är inget att oroa sig för nu.
Jag är så glad! :D

LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D :D Åh vad härligt. Lycka till med resten av graviditeten :D :D
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"