Hej
Vi har varit hos mormor och morfar (som bor på olika ställen) över jul. Där uppstod det nya beteendet att klättra ur spjälsängen mitt i natten. Vissa nätter ett ganska stort antal hopp under ett par timmar mellan 01 och 03. Även läggningarna urartade och jag fick till slut sitta utanför hennes rum och nynna "Sankta Lucia" i en timma för att hon skulle komma till ro. Nu är vi åter hemma och håller på att återta rutinerna. Ikväll nynnade jag i 8 minuter och sedan klättrade hon upp 2 ggr inom en minut. Jag haffade henne och "bastade" henne omgående. Efter det hörde jag henne stöka runt i sängen, svårt att somna men klev inte upp mer och somnade efter 40 minuter. JAg som sköter läggningen ser i alla fall framsteg på de 4 dagar vi nu varit hemma. Min sambo som håller vakten på madrass under natten, är lite mer osäker på utvecklingen på hans pass, eftersom han mer eller mindre lyfter och ramsar i sömnen.... Min fråga nu gäller morgondagen då det är Nyårsafton! VI ska bort på fest och Farmor och Farfar ska vara här som barnvakter. Är det bäst att vi lägger och sedan åker på fest, eller är det bättre att de lägger? Hon känns inte helt färdigkurad, men kanske så "kör" hon bara med oss och skulle sköta sig med farmor? Vi hade tänkt åka hem i smaband med tolvslaget för att vara här när de nattliga klättringarna börjar. Men om hon klättrar ur innan vi kommer hem? Eller ska vi strunta i festen? Vad tycker ni?
Stökiga nätter och barnvakt på Nyårsafton
Stökiga nätter och barnvakt på Nyårsafton
Mamma till Amanda född 041121 och Hilda 070623
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
hmmm kluven fråga det där.
Av egen erfarenhet med mina klättrare så funkar nattningen mycket bra när vi har morbror, farmor eller någon annan barnen känner som barnvakt. Oftast mycket smidigare än om jag vore med och la mig i.
Jag skulle nog gå på festen, låta farmor och farfar få njuta en stund av barnbarnet, men göra klart för dem, tex kl 21 då ska det nattas, gärna så här. Sen vet jag att farmor struntar blankt i det, hon har tre söner så hon vet hur man gör, och barnen vet hennes regler gäller när hon har ansvaret.
Sen har jag märkt med mina att de blir mer oroliga om de nattas, och om de måste ramsas på kvällen av någon ny, så krånglar det.
Själva ska vi på nyårskvällen låta vara en extra speciell kväll, sonen får vara med tills han slocknar, om han inte urartar av trötthet. Lilla tjejen får sova i vagnen inhyst inne i värdparets kontor så det blir ett carpe diem i morgon. Men det går kanon bra för både er och oss, ingen fara, mota nu bort alla vargar du försöker locka fram. HAve faith and faith will give you peace at heart
Gott nytt år vänner
Av egen erfarenhet med mina klättrare så funkar nattningen mycket bra när vi har morbror, farmor eller någon annan barnen känner som barnvakt. Oftast mycket smidigare än om jag vore med och la mig i.
Jag skulle nog gå på festen, låta farmor och farfar få njuta en stund av barnbarnet, men göra klart för dem, tex kl 21 då ska det nattas, gärna så här. Sen vet jag att farmor struntar blankt i det, hon har tre söner så hon vet hur man gör, och barnen vet hennes regler gäller när hon har ansvaret.
Sen har jag märkt med mina att de blir mer oroliga om de nattas, och om de måste ramsas på kvällen av någon ny, så krånglar det.
Själva ska vi på nyårskvällen låta vara en extra speciell kväll, sonen får vara med tills han slocknar, om han inte urartar av trötthet. Lilla tjejen får sova i vagnen inhyst inne i värdparets kontor så det blir ett carpe diem i morgon. Men det går kanon bra för både er och oss, ingen fara, mota nu bort alla vargar du försöker locka fram. HAve faith and faith will give you peace at heart
Gott nytt år vänner
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se