Följ med en bit på vägen
-
Nancy
Jag vill också gärna gratulera igen - vilka glada nyheter!
PS. I samband med min senaste (sista!) graviditet jobbade jag i ett projekt tillsammans med en gynekolog. Hon sade att det bästa tecknet av alla tidigt i en graviditet var att mamman mådde illa, så det här kommer nog att bli hur bra som helst, ska du se! Grattis!
PS. I samband med min senaste (sista!) graviditet jobbade jag i ett projekt tillsammans med en gynekolog. Hon sade att det bästa tecknet av alla tidigt i en graviditet var att mamman mådde illa, så det här kommer nog att bli hur bra som helst, ska du se! Grattis!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
-
Nancy
-
Lillstrumpan
Jag vill också säga GRATTIS! Hurra va kul!
vill passa på att dela med mig lite av mina "lindra illamående" tips (fast du har säkert redan har jätte bra koll på allt det där...men ändå)
Jag mådde öken illa :-& i ungefär 16 veckor. För mig hjälpte:
Coca-Cola (och gärna om jag vaknade på natten, hade colan där vid sängen och drack lite när/om jag vaknade + banan som jag satte i mig, mitt i natten - jätte bra!)
Tuggummi
Ingefärsavkok - tips från akupunktören
Kramar!
Stora 0630 Lilla 0903
Jag sällar mig till gratulanterna Nancy - det är underbart.
Tror i o f sig inte att kontrasten hade ngt med saken att göra utan jag tror att du slappnade av när ni ändå skulle göra insemination. Tror att det ligger mkt mer på det psykologiska planet än vad människan vet eller kan räkna ut.
Avundas dig icke illamåendet ( mådde illa i 5 mån när jag väntade Sagan ) men är lite avis på räkan i magen.
Kram kram
/ Sessan, mamma till ryggkurade Saga 11 mån som sover sött
Tror i o f sig inte att kontrasten hade ngt med saken att göra utan jag tror att du slappnade av när ni ändå skulle göra insemination. Tror att det ligger mkt mer på det psykologiska planet än vad människan vet eller kan räkna ut.
Avundas dig icke illamåendet ( mådde illa i 5 mån när jag väntade Sagan ) men är lite avis på räkan i magen.
Kram kram
/ Sessan, mamma till ryggkurade Saga 11 mån som sover sött
-
Hampus i Lit
-
Nancy
Mamma S: Tänker på dig
Lillstrumpan: Tack för gratulationer och tips mot illamående, alltid välkommet
Ingefärsthé dricker jag men det andra har jag inte provat.
Sessan: Tack för gratulationer
Jag har ju förstått att illamående är bra i sammanhanget så jag försöker kräkas med ett leende
). Måste flika in att vi lyckats tre ggr av tre efter kontraströntgen och att beslutet om insemination fattades dagarna innan det positiva graviditetstestet, dvs långt efter själva befruktningstillfället
Hampus i Lit: Tack så jättemycket
Lillstrumpan: Tack för gratulationer och tips mot illamående, alltid välkommet
Sessan: Tack för gratulationer
Här måste jag lägga in en mild protest (hoppas du inte tar illa uppSessan skrev:Tror i o f sig inte att kontrasten hade ngt med saken att göra utan jag tror att du slappnade av när ni ändå skulle göra insemination.
Hampus i Lit: Tack så jättemycket
Har inte grattat. Så här kommer ett stort GRATTIS från oss. Så underbart.
Då jag väntade Mina och Lisen mådde jag urk och blä. Inget hjälpte, testade alla knep, akupressurarmband, ingefära osv osv. Gick och fick akupunktur, riktig och det hjälpte. kanske något.
kram
Då jag väntade Mina och Lisen mådde jag urk och blä. Inget hjälpte, testade alla knep, akupressurarmband, ingefära osv osv. Gick och fick akupunktur, riktig och det hjälpte. kanske något.
kram
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
-
Nancy
Elle: Tack för dina kramar
Nästa ultraljud är 4/1 och då skall jag fråga doktorn om det verkligen är bara en bebis... Så illa som jag mår börjar jag nästan tro att AW skickat de där kringresande 17 stycken
AnnaO: Tack för din fråga
Mår riktigt illa faktiskt... Som en envis influensa som inte vill gå över. Men om man nu skall vara illamående av en anledning kan jag inte tänka mig nån bättre
J och Å: Kan tänka mig att du mådde illa när du väntade två barn
Här testas sea bands, Postafen, ingefära, you name it. Ingefärsavkok hjälpte i början men inte längre. Ibland är det äta som hjälper, ibland att avstå. Totalt får jag nog i mig ganska rejält med mat på ett dygn pga allt småätande. Blir ju aldrig ordentligt mätt eftersom mycket kommer upp igen.
Om illamåendet håller i sig samma tidrymd som då jag väntade Leia borde jag må bättre en liten bit in i januari
Kram från Nancy
AnnaO: Tack för din fråga
J och Å: Kan tänka mig att du mådde illa när du väntade två barn
Om illamåendet håller i sig samma tidrymd som då jag väntade Leia borde jag må bättre en liten bit in i januari
Kram från Nancy