... hur började förlossnignen...
-
Gäst
Ha!
Reklampaus!
JO vattnet har gått - och går...
och NEJ bebin är inte ett dugg mindre envis än Jannika förutspår...
Alltså:
Regelbundna värkar med fem minuters mellanrum mellan klockan sex imorse och ett på eftermiddagen, ungefär. Vi åkte på morgonen till Varberg för kontroll - som sig bör när vattnet gått. Allting var bara lugnt.
... så vi sitter där och småpratar, tajmar sammandragningarna, äter lunch...
... och verksamheten avtar. Helt.
... vi går en promenad...
fem minuter mellan värkarna igen... 8)
... tills klockan halv tre på eftermiddagen... sex minuter mellan, åtta minuter mellan, tolv minuter mellan...
... och det började kännas fjantigt att vara där. Så vi åkte hem. Vi är ditkommenderade igen klockan halv tio imorgon - om nu inget börjar hända här under natten.
Vi har precis badat bastu, jag har åter fem minuter mellan värkarna, så det finns hopp om verkligheten...
Så jag sitter här och läcker och värker lite stillsamt, lyssnar på juloratoriet och väntar. Nu KAN det inte vara långt kvar. 8) På ett eller annat sätt.
TACK alla underbara människor som engagerat/engagerar er i detta...
... och Jannika - stort grattis!
JO vattnet har gått - och går...
Alltså:
... så vi sitter där och småpratar, tajmar sammandragningarna, äter lunch...
... och verksamheten avtar. Helt.
... vi går en promenad...
fem minuter mellan värkarna igen... 8)
... tills klockan halv tre på eftermiddagen... sex minuter mellan, åtta minuter mellan, tolv minuter mellan...
... och det började kännas fjantigt att vara där. Så vi åkte hem. Vi är ditkommenderade igen klockan halv tio imorgon - om nu inget börjar hända här under natten.
Vi har precis badat bastu, jag har åter fem minuter mellan värkarna, så det finns hopp om verkligheten...
Så jag sitter här och läcker och värker lite stillsamt, lyssnar på juloratoriet och väntar. Nu KAN det inte vara långt kvar. 8) På ett eller annat sätt.
TACK alla underbara människor som engagerat/engagerar er i detta...
... och Jannika - stort grattis!
Kan uppdatera med lite gamla uppgifter...
Igår var Päivi & Ola på BB för planerad kontroll, blev hemskickade IGEN
men hade vänt på motorvägen och kört tillbaka till BB eftersom det tydligen hade satt igång igen i bilen.... Så nu sitter vi här och väntar på nytt besked och hoppas hoppas hoppas att bebisen har bestämt sig för att komma ut den här gången!
/Anna (Olas syster)
Igår var Päivi & Ola på BB för planerad kontroll, blev hemskickade IGEN
/Anna (Olas syster)
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
-
Nancy
-
Nancy