Mår du bättre i halsen idag Päivi
... hur började förlossnignen...
-
Nancy
-
Gäst
Tja, skall man vara en trovärdig siare så måste man ju ha fel också - åtminstone EN gång inom karriären...
Min bebis, Den Generöse, har nu erbjudit dig/er den erfarenheten... 8)
Halsen fortsätter att krångla, men Den Snälle Maken har inhandlat min favvoglass, så på något sätt får jag klara mig till ikväll, då det åter är OK att ta Panodil i dubbeldos...
Det skall ju gå fyra (4) timmar mellan doserna, och man skall inte ta mera än åtta. Hårda bud. Vill spara fyra till natten, och två till kvällen, alltså är jag för tillfället inne på att bedöva halsen med glass.
Och eftersom detta är läget, så är det väl lika bra att bebben väntar tills mor mår bättre.
Har dock storstädat köket, vilket känns riktigt bra, och tänker snart avancera till badrummet... i brist på sysselsättning.
Halsen fortsätter att krångla, men Den Snälle Maken har inhandlat min favvoglass, så på något sätt får jag klara mig till ikväll, då det åter är OK att ta Panodil i dubbeldos...
Och eftersom detta är läget, så är det väl lika bra att bebben väntar tills mor mår bättre.
Har dock storstädat köket, vilket känns riktigt bra, och tänker snart avancera till badrummet... i brist på sysselsättning.
REKLAM!
Allt för att distrahera Päivi-gumman så finns det numera en omröstning på Polls, där man kan gissa vilken dag man tror att lillfisen tittar ut
God jul!
God jul!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
-
Fjällfolket
-
Gäst
Åh, vackert, fjällmor...Fjällfolket skrev: Sök på bilder på "pärlemormoln" på internet,
DET skådespelet bjöd moder Natur oss till frukost idag![]()
Själv vill jag gärna se ett riktigt vackert snöfall
Ingen liten julklapp som är på väg
-
Gäst
1) De där panodilerna som jag har längtat efter sedan klockan ett i eftermiddags har INTE slagit ut smärtan i halsen den här gången. Det blir bara värre.
2) Jag har en halsbränna som skulle få vilken drake som helst avundsjuk, så oavsett hur trött jag är (vilket jag är efter fyra (4) sömnlösa nätter) är det ingen idé att gå och lägga sig - för att horisontalläge förvärrar halsbrännan...
3) Jag väger lika mycket som en fullvuxen späckhuggare och rör mig som en elefant på väg till sin kyrkogård - känner mig OTYMPLIG
4) Bebisen kommer INTE att uppenbara sig någon gång i år
5) ... inte så länge jag mår så här, vilket jag har gjort sedan i onsdags - på väg längre och längre ner på smärtrichterskalan...
6) Och jag har ingen lust att fira någon djäkla julafton med en hals som gör ont som en stickig kaktus, med en fullvuxen bebis som sparkar och boxas (helst mot blåsan) som en galning just under kvällar/nätter och med en rethosta som kastar upp trevliga magvätskor varje gång jag försöker lägga mig ner. Och därmed förvärrar halsontet.
Snitta ut the thingy, ge mig riktig medicin som faktiskt hjälper, och en kropp som fungerar något så när.
-
Fjällfolket
-
Nancy
Stackars rara Päivi
Inte skall du väl behöva må så dåligt och inte dagen före julafton. Och idag ÄR det ju julafton och vi är många med dig som undrar vad den kan bära med sig.
Mitt lilla fräcka förslag ang halsontet... har du ingen lite...hm...lite starkare tablett ..att ta till mot värken
Skulle du nu sätta igång att föda så blir man ju rätt knäpp ändå menar jag...
Du kanske slår mig virtuellt i huvudet för detta men såklart att jag vill säga "God Jul" till dig trots alla kval du lider. Eller förresten, jag säger "Dräglig Jul" istället så kanske det finns en rimlig chans att uppnå
från Nancy
Mitt lilla fräcka förslag ang halsontet... har du ingen lite...hm...lite starkare tablett ..att ta till mot värken
Du kanske slår mig virtuellt i huvudet för detta men såklart att jag vill säga "God Jul" till dig trots alla kval du lider. Eller förresten, jag säger "Dräglig Jul" istället så kanske det finns en rimlig chans att uppnå
-
Gäst
Okej, så Fjällmor och Nancy slår i alla fall inte ihjäl mig för att jag precis har kallat min bebis för "the thingy".
Vi behöver inte gå in på hur natten har varit.
Jo, jag har starkare smärtstillande (de där jag en gång fick mot huvudvärken..) men ställer mig frågande till om det är OK att ta något som det står "mot svår huvudvärk" för att bota en hals som skriker efter avrättning?
När klockan blir lite mera skall jag rådfråga mina Medicinskt Kunniga Syskon om detta...
Nu här på morgonen tänker jag införliva en gammal finsk jultradition, som innebär att man badar bastu på morgonen - för att vara ren/fräsch inför julaftonsfirandet... så kanske liket som är jag vaknar till liv efter nattens övningar. Värt ett försök. Ungefär som att stänga ner datorn och sen köra en "jumpstart" - i hopp om att den inte hänger sig igen...
Önskar resten av mänskligheten en rolig(are) jul!
Vi behöver inte gå in på hur natten har varit.
Jo, jag har starkare smärtstillande (de där jag en gång fick mot huvudvärken..) men ställer mig frågande till om det är OK att ta något som det står "mot svår huvudvärk" för att bota en hals som skriker efter avrättning?
Nu här på morgonen tänker jag införliva en gammal finsk jultradition, som innebär att man badar bastu på morgonen - för att vara ren/fräsch inför julaftonsfirandet... så kanske liket som är jag vaknar till liv efter nattens övningar. Värt ett försök. Ungefär som att stänga ner datorn och sen köra en "jumpstart" - i hopp om att den inte hänger sig igen...
Önskar resten av mänskligheten en rolig(are) jul!
Så du är hemma än, Päivi
Hoppas bastun driver ut all halsonta och halsbränna, och kanske tjurig bebbe också
Här råder julefrid, småbarnen har fått sin morgonklapp och tittar just nu på Bambi-film, och resten sover sött - endast mamma är vaken
Hoppas du får en bra jul ändå, upp med fötterna och kräv god service, det är du (och alla andra gravida
) värda idag
Kram, kram Mia
Hoppas bastun driver ut all halsonta och halsbränna, och kanske tjurig bebbe också
Här råder julefrid, småbarnen har fått sin morgonklapp och tittar just nu på Bambi-film, och resten sover sött - endast mamma är vaken
Hoppas du får en bra jul ändå, upp med fötterna och kräv god service, det är du (och alla andra gravida
Kram, kram Mia
-
Gäst
-
Nancy
Ägnar lite juletid åt att spana efter Päivi och hoppas att bastun hjälpte 
För vår familj blev det en anti-jul idag pga mitt illamående. Skall inte breda ut mig om det här men det tär som bekant på orken att inte sova nattetid...
Make + dotter är nu på vild gåsjakt efter hyrfilm och något att äta som inte har ett dugg med julen att göra. Jag hoppas på McDonalds couscous-sallad men det vete sjutton hur det står till med öppettiderna såhär en bit från storstan.
Det får bli släktmiddagar imorgon och på annandagen istället. Men bara på eftermiddagstid så både fm och kväll kan jag ägna åt Päivi-spaning.
Varm kram från Nancy
För vår familj blev det en anti-jul idag pga mitt illamående. Skall inte breda ut mig om det här men det tär som bekant på orken att inte sova nattetid...
Make + dotter är nu på vild gåsjakt efter hyrfilm och något att äta som inte har ett dugg med julen att göra. Jag hoppas på McDonalds couscous-sallad men det vete sjutton hur det står till med öppettiderna såhär en bit från storstan.
Det får bli släktmiddagar imorgon och på annandagen istället. Men bara på eftermiddagstid så både fm och kväll kan jag ägna åt Päivi-spaning.
Varm kram från Nancy
-
Fjällfolket